کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانبار هشت سال دفاع مقدس:

بعد از مجروحیت، سنگر نظامی را به فرهنگی تغییر دادم/ولایت‌مداری، بزرگ‌ترین درس حضرت عباس (ع) است

6 اسفند 1401 ساعت 12:45

جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: در سال 61 در عملیات رمضان از ناحیه جمجمه سر مجروح شدم و بعد از آن سنگر نظامی را به کار فرهنگی تبدیل کردم و در جبهه‌ای دیگر به خدمت و مبارزه پرداختم.


بیژن خدابنده شهرکی یکی از جانبازان در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اهل شهر کیان هستم و در سال 61 در عملیات رمضان از ناحیه جمجمه سر مجروح شدم.
 
وی بیان داشت: در آن دوران شور و معنویت غیرقابل توصیفی حاکم بود و ازهمین‌رو وقتی کسی مجروح می‌شد برایش افتخاری بالا بود و آن زمان ایمان عجیبی در میان رزمندگان حاکم بود.
 
خدابنده افزود: در آن زمان همه خانواده‌ها در ایران احساس مسئولیت داشتند برای دفاع از وطن و ناموسشان، بنابراین بسیاری از مادران از جگرگوشه‌هایشان گذشتند و بسیاری دیگر عزیزان‌شان را به جبهه فرستادند.
 
این جانباز هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: 90 درصد مادران رضایت به حضور فرزندشان در جبهه  می‌دادند و حتی مادری که در ابتدا از به جبهه رفتن عزیزش ناراضی بود، در لحظه آخر با عشق و شور بدرقه‌اش می‌کرد تا دینش را به اهل‌بیت (ع)، انقلاب و اسلامی ادا کند.
 
وی یادآور شد: برادرم در سال 61 به مقام شهادت نائل آمد و با این وجود و با وجود اینکه در جبهه دچار مجروحیت شده بودم باز هم راهی جبهه‌ها شدم و سنگر نظامی را به کار فرهنگی تبدیل کردم و در جبهه‌ای دیگر به خدمت و مبارزه پرداختم.
 
خدابنده اذعان داشت: برای جانبازان افتخاری است که روز میلاد حضرت قمربنی‌هاشم (ع) را به‌عنوان روز جانباز انتخاب کرده‌اند، نام ایشان یادآور شجاعت‌ها، رشادت‌ها و ازخودگذشتگی ‌ها است، نام ایشان که برده می‌شود صحنه غم‌انگیز دشت کربلا در برابر چشمان انسان می‌آید، ایشان به حمایت از برادر و اهل‌بیتشان قیام کردند و به دل دشمن زدند تا ثابت کنند اطاعت از ولی‌امر لازم و ضروری است.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52989

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52989/بعد-مجروحیت-سنگر-نظامی-فرهنگی-تغییر-دادم-ولایت-مداری-بزرگ-ترین-درس-حضرت-عباس-ع

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir