کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

تامین ۶ هزار تن جو و ذرت با ارز ترجیحی در چهارمحال و بختیاری

3 اسفند 1401 ساعت 21:55

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ هزار تن جو و ذرت برای دامداری‌های صنعتی این استان با استفاده از ارز ترجیحی تامین شده است.


به گزارش جهانبین‌نیوز; حسین برزگر بعدازظهر امروز در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: ۲۶ اکیپ دو نفره برای نظارت بر بازار شهرستان‌ها و مرکز استان برنامه‌ریزی شده است که ۶ اکیپ در شهرکرد و ۲۰ اکیپ در شهرستان‌ها مستقر هستند.

وی افزود: یک هزار و ۹۲۰ تخلف کشف شده که ارزش ریالی آن ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۶ هزار تن جو و ذرت برای دامداری‌های صنعتی این استان با استفاده از ارز ترجیحی تامین شده است.

برزگر عنوان کرد: ۳۰۰ تن پرتقال و ۱۵۰ تن سیب درختی برای بازار شب عید تهیه و به سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری منتقل شده است و عرضه میوه تنظیم بازار نیز در ۶۰ غرفه در سراسر استان انجام خواهد شد.

وی درخصوص وضعیت جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: امسال مرغداران به دلیل قیمت تمام شده مرغ در دو مرحله متضرر شدند، همین امر باعث بی‌میلی مرغداران درخصوص جوجه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین به دلیل زلزله ترکیه و توقف صادرات گوشت مرغ از این کشور به عراق و احتمال صادرات این محصول از ایران به عراق به نظر می‌رسد طی ۱.۵ ماه آینده با مشکل تامین بازار مرغ گرم در سراسر کشور مواجه شویم.

برزگر بیان کرد: ۸۳۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در دی‌ماه، ۷۲۹ هزار قطعه جوجه‌ریزی در بهمن‌ماه و ۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در اسفندماه سال جاری در چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: قیمت مرغ زنده در استان‌های دیگر تا ۴۷ هزار تومان رشد کرده است که باعث خروج مرغ از چهارمحال و بختیاری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با تدابیر انجام گرفته پیش‌بینی می‌شود مشکلی در تامین بازار مرغ نداشته باشیم.

برزگر افزود: نهاده‌های دامی به وفور وارد کشور شده و بیشترین تخلیه نهاده دامی سویا مربوط به ماه‌های بهمن و اسفند است اما واردکنندگان بزرگ به دلیل نوسانات قیمت ارز تمایل به ترخیص آن ندارند.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 52971

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52971/تامین-۶-هزار-تن-جو-ذرت-ارز-ترجیحی-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir