کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری:

محدودیتی برای سوخت گیری در پمپ بنزین ها وجود ندارد/ هر شخص می تواند 3 بار در روز سوخت گیری کند

30 بهمن 1401 ساعت 10:22

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری گفت: هر فرد با کارت‌های شخصی می توانند 3 بار در روز به مدت فاصله هر سه ساعت و هر تراکنش 40 لیتر سوخت گیری کند.


ساسان تیموری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار کرد: با توجه به بحث نوترازی که بین تولید و مصرف در فرآورده‌های نفتی به خصوص بحث بنزین به وجود آمده ، انجام یک مدیریت ، برنامه ریزی و سامان دهی در خصوص کارت‌های سوخت باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه همه افرادی که ماشین شخصی دارند باید کارت سوخت هم داشته باشند گفت: اگر شخصی کارت سوخت ندارد باید به پلیس +10 مراجعه کند و کارت سوخت المثنی تهیه کند.

تیموری ادامه داد: کسانی که کارت سوخت دارند باید در سال جاری برای یکبار سوخت گیری کنند که مشخص شود چه تعداد کارت سوخت فعال وجود دارد و سهمیه ها نیز مشخص شود.

وی اذعان داشت: چنانچه شخصی در سال یک بار با کارت سوخت خود ، سوخت گیری نکند در سال 1402 کارت سوخت غیر فعال می شود و برای درخواست المثنی باید هزینه در حدود 100 هزار تومان پرداخت کند.

تیموری با تاکید بر اینکه سهمیه ای که داخل کارت سوخت وجود دارد همان میزان نیز باقی می ماند بیان داشت: سهمیه کارت یارانه ای کارت سوخت‌ها تغییری نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر ماشینی 60 لیتر بنزین سهیمه داشته باشد می تواند تا 50 لیتر هم به صورت آزاد سوخت گیری را انجام دهد.
تیموری اذعان داشت: کارت‌های سوخت جایگاه های پمپ بزنین را کم اما آن ها را حذف نکرده ایم ، در واقع به ازای هر سکو یک کارت سوخت وجود دارد .

وی با اشاره به اینکه  افراد باید از کارت های سوخت شخصی استفاده کنند  بیان داشت: با کارت های سوخت داخل جایگاه هر فرد می تواند تا 30 لیتر سوخت گیری کند اما با کارت های شخصی می توانند 3 بار در روز به مدت فاصله هر سه ساعت و هر تراکنش 40 لیتر یعنی در واقع 120 لیتر از کارت خودش چه بحث یارانه ای و چه ازاد سوخت گیری کند.

تیموری تاکید کرد: هیچ گونه محدودیتی برای سوخت گیری وجود ندارد ولی تمام تلاش این است که ماشینی که شخصی است باید بررسی کرد که در ماه چقدر از بنزین مصرف می کند و ما با این کار مدیریت را در بحث مصرف انجام می دهیم.

وی در پایان با اذعان بر اینکه هدف از این کار جلوگیری از قاچاق سوخت است گفت: با توجه به تفاوت نرخ بین ایران و کشورهای اطراف سوخت توسط برخی افراد سود جو به خارج از کشور انتقال داده می شد که باید جلو آن را گرفت.

انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 52928

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52928/محدودیتی-سوخت-گیری-پمپ-بنزین-وجود-ندارد-شخص-می-تواند-3-بار-روز-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir