کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

تشدید بارش‌ها از بعدازظهر در چهارمحال و بختیاری

25 بهمن 1401 ساعت 12:26

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار می‌رود به تناوب شاهد بارش تا اواخر وقت چهارشنبه در سطح استان باشیم و از بعدازظهر امروز دوباره بر میزان بارش‌ها افزوده می‌شود.


مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  طی فعالیت این سامانه شاهد بارش‌های خوبی در سطح استان بودیم.

وی تصریح کرد: بیشترین بارش‌ها از ایستگاه چلگرد، بیش از ۱۰۰ میلی‌متر گزارش شده است و ۸۰ سانتی‌متر برف جدید به زمین نشسته است، درحال حاضر ارتفاع برف در این شهرستان به بیش از دو متر رسیده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین برای شهرکرد ۳۴ میلی‌متر، بروجن ۱۹ میلی‌متر، لردگان ۵۵ میلی‌متر، اردل ۵۴ میلی‌متر، فارسان ۴۸ میلی‌متر، سامان ۳۹ میلی‌متر، بن ۴۵ میلی‌متر، شلمزار ۵۸ میلی‌متر، فرخشهر ۲۳ میلی‌متر، مالخلیفه ۹۰ میلی‌متر، سورشجان ۳۷ میلی‌متر، بلداجی ۳۸ میلی‌متر، ایلبگی ۳۱ میلی‌متر، دوآب‌صمصامی ۶۲ میلی‌متر، بازفت ۶۱ میلی‌متر، لیرابی ۳۳ میلی‌متر، خانمیرزا ۵۸ و و دزک ۸۰ میلی‌متر گزارش بارش به ثبت رسیده است.

چراغ‌پور بیان داشت:  این سامانه تا اواخر وقت چهارشنبه در سطح استان و تا صبح پنجشنبه در نیمه غربی، شهرستان کوهرنگ و قسمت‌هایی از اردل فعال است.

وی اضافه کرد: شدت بارش‌ها برای نیمه غربی استان، یعنی شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، قسمت‌هایی از کیار و همچنین قسمت‌هایی از شهرکرد، غرب بن، جنوب، لردگان، خانمیرزا، فلارد، جنوب بروجن، گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: انتظار می‌رود به تناوب شاهد بارش تا اواخر وقت چهارشنبه در سطح استان باشیم و از بعدازظهر امروز دوباره بر میزان بارش‌ها افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت شاهد بارش برف و باران در اکثر مناطق استان هستیم، باتوجه به حجم بارش‌ها و بارش‌های قبلی از سفرهای غیرضروری در استان اجتناب شود و درصورت لزوم رانندگان تجهیزات لازم زمستانه را به همراه داشته باشند.

چراغ‌پور یادآور شد: باتوجه به افزایش دما و ذوب برف، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست، بنابراین توصیه می‌شود از توقف در کنار این مکان‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: شیلات‌داران اقدامات لازم را برای تنظیم آب ورودی به استخرها انجام دهند.

وی افزود: طی این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر در سطح شهرها و روستاها وجود دارد و باتوجه به افزایش دما و انباشت برف احتمال ریزش بهمن وجود دارد.

چراغ‌پور خاطرنشان کرد: با خروج این سامانه برای صبح جمعه کاهش دما و مه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 52872

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52872/تشدید-بارش-ها-بعدازظهر-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir