کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس بورس مطرح کرد:

ضرر، سهم سهامداران نابلد و عجول در بورس

23 بهمن 1401 ساعت 12:58

کارشناس بورس گفت: اکثر سهامداران خرد متاسفانه دارای اطلاعات علمی و دانش بورس نیستند و به توصیه دیگران وارد بورس می‌شوند، اما این افراد باید توجه داشته باشند که سود در بورس در بلندمدت حاصل می‌شود.


علی بهداروند کارشناس بورس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دولت عموما از عواملی برای تحریک اقتصاد استفاده می‌کند، که بورس یکی از این راهکارها است.
 
وی تصریح کرد: عملی کردن این راهکارها نیازمند حمایت است و اگر در حد یک بخشنامه باشد عملا نباید منتظر حصول نتیجه‌ای بود.
 
بهداروند بیان داشت: عرضه خودرو در بورس بر شاخص‌های بورسی تاثیر گذاشت ازهمین‌رو، بسیاری از نمایندگان مجلس گرفته تا برخی از اقتصاددانان کشور با این موضوع مخالف بودند، اما دولت برای عرضه خودرو در بورس مصمم بود.
 
این کارشناس بورس افزود: عرضه خودرو در بورس در مقطعی حمایت شد و شاهد یک موج مثبت در بازار بودیم اما شاخص درحال حاضر درحال استراحت است و اگر اراده‌ای باشد می‌توان امید داشت که بورس از این وضعیت خارج شود.
 
بهداروند ادامه داد: اکثر سهامداران خرد متاسفانه دارای اطلاعات علمی و دانش بورس نیستند و به توصیه دیگران وارد بورس می‌شوند، اما باید افراد توجه داشته باشند که سرمایه‌ای را وارد بورس کنند که به‌عنوان سرمایه مازاد مطرح است و بدانند سود در بورس در بلندمدت حاصل می‌شود.
 
وی تاکید کرد: آنچه در بازار بورس از سهامداران خرد دیده می‌شود این است که صبرشان کم است و گاها سرمایه‌ای را وارد بازار می‌کنند که از فروش دارایی‌های لازم و ضروریشان به دست آمده، همچنین به دلیل ناآگاهی و نداشتن علم دچار ضرر می‌شوند.
 
این کارشناس بورس با اشاره به اینکه کسی که شنا بلد نیست اگر وارد رودخانه شود قطعا غرق می‌شود یادآور شد: سرمایه‌گذاران خرد بورس هم به همین صورت هستند و چون اکثرا بدون آموزش وارد این فضا می‌شوند ضرر می‌بینند.
 
بهداروند بیان داشت: در بورس معاملات براساس عرضه و تقاضا است و تا زمانی‌که فروشنده باشد قیمت پایین است اما اگر اشباع فروش داشته باشیم خریداران افزایش می‌یابند و به این ترتیب قیمت سهم بالا می‌آید.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52852

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52852/ضرر-سهم-سهامداران-نابلد-عجول-بورس

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir