کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

توسعه کشت گیاهان دارویی از مهمترین ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری

23 بهمن 1401 ساعت 7:22

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی از مهمترین ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و طی مطالعات انجام شده حدود ۲۰ گونه گیاهی با اولویت اقتصادی برای کشت در اراضی استان مشخص شده است.


 حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به تعیین اولویت‌های توسعه‌ای و بهبود و ارتقای محصولات و خدمات کشاورزی در این استان اظهار کرد: در حال حاضر برای حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی، پروانه تاسیس گلخانه‌های خصوصی صادر شده است که این اقدام در ادامه به ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات و آورده از سوی متقاضیان نیاز دارد و امید می‌رود این موضوع در سطح وزارتخانه مطرح و حمایت‌های لازم در این راستا در اختیار استان قرار گیرد.

وی نیاز به ارائه تسهیلات در بخش توسعه باغات در استان را نیز ضروری دانست و افزود: بخش مهمی از طرح‌های تامین و انتقال آب استان در محدوده مناطقی واقع شده است که از ظرفیت بالایی برای ایجاد باغ برخوردار است و تا پایان سال آینده و در ابتدای سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۱۲ هزار هکتار در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به موضوع حذف و جایگزینی باغات قدیمی و کم‌بهره اشاره و تصریح کرد: اجرای طرح اصلاح باغات استان به مساعدت و همراهی بیشتر مالکان و همچنین تعامل مدیریتی در سطوح بالاتر نیاز دارد.

برزگر نیاز به سرشاخه‌کاری به‌ویژه سرشاخه‌کاری گردو در مناطقی همچون بازفت را مهم دانست و در ادامه گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی از مهمترین ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که در طی مطالعات انجام شده حدود ۲۰ گونه گیاهی با اولویت اقتصادی برای کشت در اراضی استان مشخص شده است و تلاش می‌شود سرمایه‌گذاری‌های مناسبی در این زمینه جذب و اجرایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه متوسط شیب استان ۳۴ درصد است، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار را برای این استان مهم ارزیابی کرد و افزود: توجه به توسعه این نمونه از باغات می‌تواند علاوه‌بر صرفه اقتصادی در حفظ منابع آب‌وخاک موثر باشد.

وی توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز برای ارتقای سطح دانش کشاورزی در استان ضروری خواند و گفت: هم‌اکنون ۵۰ شرکت در استان در بخش‌های مختلف علمی و پژوهشی مرتبط با کشاورزی فعال هستند که حمایت از این شرکت‌ها از اولویت‌های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52847

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52847/توسعه-کشت-گیاهان-دارویی-مهمترین-ظرفیت-های-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir