کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل جمعیت:

عدم تعادل جمعیت آسیب‌های بسیاری به‌همراه دارد

27 دی 1401 ساعت 10:40

کارشناس مسائل جمعیت گفت: عدم تعادل جمعیت، آسیب‌های بسیاری به‌همراه دارد و پویایی و فعال بودن جامعه در همه مسائل اجتماعی اشاره شده، نقش دارد.


صمیمی کارشناس مسائل جمعیت در گفت‌گو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: انسان‌ها در هر جامعه‌ای که هستند می‌توانند سرمایه‌های مادی، غیرمادی و اجتماعی را به کار ببرند، آن را تبدیل به ارزش افزوده کرده و زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم سازند.

وی با بیان اینکه حفظ تعادل و پویایی ساختار جمعیتی، اساسی‌ترین عامل در برنامه‌ریزی توسعه است تصریح کرد: ازهمین‌رو سیاست‌های جمعیتی با مسائل مهمی مانند اشتغال، درآمد، مولد بودن، آموزش، مسکن، امکانات رفاهی، پیشرفت اقتصادی-اجتماعی، تغییرات اجتماعی و... همراه است.

صمیمی اضافه کرد: عدم تعادل جمعیت آسیب‌های بسیاری به‌همراه دارد و پویایی و فعال بودن جامعه در همه مسائل اجتماعی اشاره شده نقش دارد.

این کارشناس مسائل جمعیت یادآور شد: فراهم شدن زمینه رشد علمی و افزایش تعداد افراد تحصیل‌کرده در سطح جامعه تاثیر بسزایی در رشد و توسعه آن جامعه دارد.

وی تاکید کرد: جوانی جمعیت سبب می‌شود که جمعیت جوان با بهرمندی از تجربه پیشکسوتان در توسعه جامعه نقش‌آفرین باشند و زمینه رشد را در همه زمینه‌ها فراهم سازد.

صمیمی مولد بودن جمعیت را راهی برای فعال شدن زیرساخت‌های اقتصادی جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که درحال‌حاضر جوانی جمعیت به‌عنوان یکی از اولویت‌های مسئولان مطرح است.

وی اذعان داشت: جوانی جمعیت باعث افزایش قرابت‌های نسبی و فرار از تنهایی می‌شود و هم‌بستگی فامیلی و ارتباط‌های خانوادگی و توسعه فرهنگی از دیگر اثرات افزایش جمعیت است.

این کارشناس مسائل جمعیت افزود: خانواده‌های پرجمعیت با خانواده‌های بیشتر و فرهنگ‌های متفاوت‌تر در ارتباط هستند و این افزایش پیوندها توسعه فرهنگی جامعه را به‌همراه دارد.

وی بیان داشت: جوانی جمعیت افزایش احساس تعلق افراد با بهرمندی از خواهر و برادر و در مرحله بعد خاله، عمه، دایی، عمو و بستگان دیگر را به‌همراه دارد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52524

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52524/عدم-تعادل-جمعیت-آسیب-های-بسیاری-به-همراه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir