کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

لزوم مشارکت منابع طبیعی و مردم در حفظ و نگهداری مراتع چهارمحال و بختیاری

25 دی 1401 ساعت 8:57

معاون اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات مدیریتی جهت حفظ مراتع اظهار کرد: این اقدامات هم می‌تواند از جانب مردم باشد هم از طریق سازمان.


عزت الله سلیمانی معاون اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اقدامات مدیریتی جهت حفظ مراتع اظهار کرد: این اقدامات هم می‌تواند از جانب مردم باشد هم از طریق سازمان.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی مثل قرق و کنترل و مدیریت آبی، توسط مردم و کنترل کوچ و ساماندهی پروانه چرا هم از جمله اقداماتی هستند که توسط سازمان انجام می‌شود.

سلیمانی بیان داشت: پروژه‌های اصلاحی و احیایی درقالب پروژه‌هایی صورت می‌گیرند که هم می‌توانند بیولوژیک باشند و هم بیومکانیک.

معاون اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اکثر مرتعداران و بهره‌برداران از مراتع با پروژه‌های بیولوژیک آشنایی کامل دارند اضافه کرد: پروژه‌هایی مانند کُپه‌کاری، بذرکاری، بوته‌کاری و نهال‌کاری ازجمله پروژه‌های بیولوژیکی هستند که در مرتع انجام می‌شوند.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها با هدف افزایش پوشش گیاهی، تامین علوفه و جلوگیری از فرسایش خاک صورت می‌گیرد، معمولا در مراتعی که روند قهقرایی و سیر نزولی دارند پروژه‌های بیولوژیک انجام می‌شود و قسمتی از مرتع انتخاب و متناسب با وضعیت مرتع، وضعیت اقلیمی و سازگاری با رشد گونه‌هایی می‌توانند در آن مرتع رشد کنند، عملیات اصلاحی بیولوژیک انجام می‌شود.

سلیمانی گفت: بعد از انجام عملیات اصلاحی مرتع‌دار می‌تواند دو تا سه سال مرتع را قرق کند و بعد از این مدت می‌تواند از شرایط ایجاد شده استفاده کند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 52500

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52500/لزوم-مشارکت-منابع-طبیعی-مردم-حفظ-نگهداری-مراتع-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir