کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک تصویربردار تاکید کرد

لزوم آموزش دانش زیبایی‌شناسی لنزها برای عکاسان، تصویربرداران و کارگردانان

12 دی 1401 ساعت 12:48

مدرس کارگاه نقش لنز در روایت تصویر گفت: زیبایی‌شناسی لنزها دانشی است که هم عکاسان، هم تصویربرداران و هم کارگردانان می‌توانند از آن بهره ببرند و دانستن این دانش برای هر سه گروه ضروری است.


رضا یزدانیان مدرس کارگاه نقش لنز در روایت تصویر در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در این کارگاه یک روزه که به همت حوزه هنری استان برگزار شد در مورد زیبایی و معنی زیبایی صحبت شد.

وی تصریح کرد: دسته‌بندی لنزها براساس فاصله کانونی، تفاوت لنزهای عکاسی با سینمایی، خطاهای لنز و چگونگی استفاده خلاقانه از خطای لنز، تاثیر دیافراگم بر شارپنس و کنتراست از دیگر مباحث این کارگاه یک روزه بود.

این  مدرس و تصویربردار افزود: تعریف دو مفهوم تضاد و تشابه، معنای عمق میدان وضوح و تاثیرات آن بر تصویر و نکاتی که برای انتخاب فاصله کانونی مناسب باید درنظر بگیریم، نیز در این کارگاه با نشان دادن عکس و فیلم متناسب با موضوع آموزش داده شد.

یزدانیان با اشاره به استقبال هنرجویان رشته‌های فیلم‌سازی و عکاسی از این کارگاه گفت: خوشبختانه در این استان هنرجویان رشته عکاسی اشتیاق زیادی برای یادگیری دارند، اما متاسفانه تمایل و اشتیاق هنرجویان فیلم‌سازی برای این کارگاه زیاد نبود.

این هنرمند فیلم‌ساز در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی به ارگان‌های فرهنگی برای بهبود شرایط کاری در این رشته دارید بیان داشت: رسالت هنر نقد است و راهنمایی، از مسئولین خواهشمندم انتقادها را توهین تلقی نکنند و اجازه بدهند هنرمندان به رسالتشان عمل کنند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ رضا یزدانیان فارغ التحصیل رشته تصویر برداری از دانشگاه است.

او از سال 1376 فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و سال 1380 باعنوان دستیار تصویربردار پا به عرصه فیلم‌سازی گذاشت.

بیش از  ۱۱ سال در تلویزیون با عناوین دستیار تصویربردار، تدوین‌گر، کارگردان، تهیه‌کننده و تصویربردار فعالیت داشته و به سبب علاقه خود به مدیریت فیلمبرداری، فعالیت در تلویزیون را کنار گذاشت و به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی به فیلمبرداری پرداخت.

یزدانیان در محضر اساتیدی چون تورج اصلانی، ارسطو مداحی گیوی، علی لقمانی، علیرضا برازنده، کاظم بایرام ، مرتضی جانبخش، رضا شیخی، مرتضی پورصمدی و ایرج عاشوری آموزش دیده است.

تصویربرداری صدها برنامه تلویزیونی، حدود چهل فیلم کوتاه و کارگردانی و تصویربرداری چندین فیلم مستند ازجمله فعالیت‌های کارنامه هنری این هنرمند جوان است، گفتنی است کارگاه یک روزه نقش لنز در روایت تصویر ویژه عکاسان، تصویر برداران و کارگردانان با حضور بیش از 50 نفر از هنر جویان این رشته‌های هنری از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در نگارخانه سوره شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 52401

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52401/لزوم-آموزش-دانش-زیبایی-شناسی-لنزها-عکاسان-تصویربرداران-کارگردانان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir