کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل اقتصادی:

دست آشوبگران برای مردم رو شده/ضربه ناامنی‌ها به زیرساخت‌های اقتصادی، جبران‌ناپذیر است

12 دی 1401 ساعت 9:06

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: قاطبه مردم، دست این آشوبگران را خوانده و راهپیمایی‌ها و ابراز براعت‌های گسترده و حضور باشکوه در تشییع شهدای گمنام در پاسخ به همین ناآرامی‌ها رقم خورد تا مردم اعلام کنند، پایگاه مردمی که آن‌ها نیاز دارند شکل نخواهد گرفت.


بهروز مردانی‌نژاد کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اغتشاشات اخیر و نقش اساسی دشمن در شکل‌گیری این آشوب‌ها اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای انقلاب موضوع تحریم کشور را در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: طی سالیان گذشته دشمن تحریم‌های خود را بیشتر و فلج‌کننده‌تر کرد اما در نهایت با وجود اعمال تحریم‌های بی‌سابقه علیه ایران به این نتیجه رسید که ما خنثی‌سازی تحریم‌ها را یاد گرفته‌ایم و دیگر اثربخش نیستند.

مردانی‌نژاد افزود: ما زندگی در تحریم را یاد گرفته‌ایم، جنگ بخشی از کار دشمن بود، انفجار و تخریب و خرابکاری‌ها، حتی خرابکاری‌های نرم‌افزاری که اخیرا شاهد آن بودیم، همگی برای تضعیف زیرساخت‌های کشور بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: ایجاد ناامنی در کشور، تاثیر مستقیم بر زیرساخت‌های اقتصادی دارد و تهدیدی بزرگ برای آن تلقی می‌شود، چراکه با این اقدام سرمایه‌گذار که برای کسب و کار و تولید نیاز به محیطی امن و آرام دارد، احساس ناامنی کرده و پولش را به سرمایه مطمئن تبدیل یا سرمایه خود را از کشور خارج سازند.

وی یادآور شد: خروج سرمایه‌دار از کشور بزرگ‌ترین ضربه به زیرساخت‌ها است و این هم بخشی از پروژه تضعیف کشور و نظام است، که توسط استکبار برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مردانی‌نژاد خاطرنشان کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که زمانی موفق می‌شود که بتواند افکار عمومی را به این سمت ببرد که در درجه اول ناامنی بسیار گسترده است و در محله بعد تمام اقشار با آشوبگران همراهی می‌کنند.

وی تاکید کرد: ازهمین‌رو مهم‌ترین کاری که باید صورت می‌گرفت این بود که بر روی همه گروه‌ها، اصناف، کامیون‌دارها و سایر گروه‌های شغلی کار می‌کردند و این کار را نیز انجام دادند اما با اقبال مردمی مواجه نشدند و بعد از مدتی خود بازاریان به مقابله با افرادی که اقدام به تهدید کسبه می‌کردند رفتند.

مردانی‌نژاد گفت: همه این‌ها نشان از آن دارد که قاطبه مردم، دست این آشوبگران را خوانده و راهپیمایی‌ها و ابراز براعت‌های گسترده و حضور باشکوه در تشییع شهدای گمنام در پاسخ به همین ناآرامی‌ها رقم خورد تا مردم اعلام کنند، پایگاه مردمی که آن‌ها نیاز دارند شکل نخواهد گرفت.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 52396

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52396/دست-آشوبگران-مردم-رو-شده-ضربه-ناامنی-ها-زیرساخت-های-اقتصادی-جبران-ناپذیر

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir