کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد دانشگاه شهرکرد؛

تعطیلی و اعتصاب تلاش‌های آخر دشمنان برای گرم نگه داشتن تنور آشوب‌ها بود/ آسیب اقتصادی، روی دیگر سکه اغتشاش

11 دی 1401 ساعت 11:32

استاد دانشگاه شهرکرد گفت: زمانی که دشمنان ملت ایران در جنگ ترکیبی خود با شکست مواجه شدند، شیوه‌های جدیدی انتخاب کردند، فراخوان به تعطیلی اصناف، اعتصاب کامیون‌داران و... تیرهای آخری بود که از سوی سپاه دشمن به سمت ملت ایران پرتاب می‌شد تا بلکه از این طریق بتوانند مردم را با خود همراه کنند.


احمدرضا بسیج استاد دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: رشد اقتصادی در هر جامعه‌ایی می‌تواند به‌صورت دقیق، اصولی، پایه‌ایی و تصاعدی پیش برود که آن جامعه دارای امنیت باشد.
 
وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم پیشرفت‌های اقتصادی خوبی در کشور ایجاد شد گرچه ممکن است این پیشرفت‌ها برای بسیاری ملموس نباشد چراکه برخی از این مباحث اقتصادی ممکن است در حوزه پرداخت بدهی‌های پیشین، یا انجام اقدامات زیربنایی همچون تامین آب از دریا که هزینه‌های گزافی دارد، تخصیص بودجه برای به کار انداختن کارخانه‌هایی که راکد بودند، مشغول به کار شدن حدود 900 هزار نفر در کشور و... باشند.
 
استاد دانشگاه شهرکرد ادامه داد: یکی از دلایل اغتشاشات این بود که اجازه ندهند دولت سیزدهم در کار و هدفش موفق شود چراکه در صورت موفقیت برای رقبای خود مشکل آفرین می‌شود و دلیل دیگر اغتشاشات کشورهای غربی هستند که می‌بینند ایران به عنوان یک مدل و نمونه توانسته علی‌رغم همه تحریم‌ها به پیشرفت‌های اقتصادی دست پیدا کند.
 
بسیج عنوان کرد: اغتشاشات خود به خود آثار زیان بار اقتصادی زیادی به دنبال دارد، ابتدا اینکه ترانزیت کالایی که از طریق کشورهایی چون افغانستان، پاکستان و حتی چین و هندوستان به ترکیه و کشورهای اروپایی انجام می‌گرفت، به دلیل اوضاع ملتهب داخلی متوقف و باعث زیان بسیاری به اقتصاد ایران شد.
 
وی خاطرنشان کرد: آسیب دیگری که کشور از قِبَل آشوب‌های ماه‌های گذشته دید در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار خارجی بود، این مهم به دلیل ناآرامی‌ها در کشور ضعیف شد و سرمایه‌گذاران به دلیل نگرانی‌ها درخصوص سرمایه خود به نوعی پا پس کشیدند.
 
استاد دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: آسیب سوم اغتشاشات، تخریب اموال عمومی مثل آتش زدن خودروهای خدماتی، خراب کردن و آتش زدن ساختمان‌ها و... بود.
 
بسیج بیان کرد: از همه آسیب‌های مالی مهم‌تر از بین رفتن یا زخمی شدن عده‌ایی از مردم در وقایع اخیر است که می‌تواند در سطح خُردتر در خانواده‌‎ها آثار زیان‌باری را ایجاد کند و زندگی‌ها را دچار چالش کند.
 
وی تاکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در هر فتنه‌ایی که رخ می‌دهد، با سه گروه مواجه هستیم، گروه اول عده‌ایی مزدوران وابسته به بیگانگان که قصدشان ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران است، گروه دوم کسانی که به نوعی دلخوری‌ها و اعتراض‌هایی دارند اما متاسفانه با گروه اول همراه می‌شوند.
 
استاد دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه گروه سوم افرادی هستند که تحت تاثیر هیجانات و احساسات قرار می‌گیرند، افزود: قاعدتا گروه اول اقدام به تخریب و سوزاندن با برنامه از پیش تعیین شده می‌کنند، اما دو گروه بعدی دنباله‌روی گروه اول و همراه خرابکاری‌ها می‌شوند، با این تفاوت که گروه سوم بعدا از کرده خود پشیمان می‌شوند، این در حالی است که دو گروه قبلی هیچ پشیمانی ندارند.
 
بسیج ادامه داد: دشمن در فتنه اخیر یک جنگ ترکیبی را پیش گرفته بود، یعنی جنگی با ترکیب از همه شیوه‌ها، اعم از تحریم، مباحث قضایی، آشوب‌های خیابانی، حتی جنگ نظامی که در قرار بود در غرب کشور رخ دهد، این جنگ تمام عیار یا جنگ احزاب با حضور همه گروه‌ها، اعم از کومله، دموکرات، منافقان، همجنسگریان، شاهنشاه‌گریان، بهائیان و... رخ داد و هدف غایی و نهایی آن‌ها نیز فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران بود.
 
وی عنوان کرد: زمانی که دشمنان ملت ایران در جنگ ترکیبی خود با شکست مواجه شدند، شیوه‌های جدیدی انتخاب کردند، فراخوان به تعطیلی اصناف، اعتصاب کامیون‌داران و... تیرهای آخری بود که از سوی سپاه دشمن به سمت ملت ایران پرتاب می‌شد تا بلکه از این طریق بتوانند مردم را با خود همراه کنند.
 
استاد دانشگاه شهرکرد افزود: مردم ایران در دهه‌های اخیر به رشد و بلوغ فکری رسیده‌اند و علی‌رغم همه دشواری‌ها دوست و دشمن خود را می‌شناسند، با وجود همه سرمایه‌گذاری دشمن در فضای مجازی اما دیدیم که مردم با گذشت زمان و آنگاه که به ماهیت دشمنی‌ها و آشوب‌ها پی بردند متوجه دشمنی‌ها شدند و آن‌ها را ناکام گذاشتند.
 
بسیج ادامه داد: با وجود آنکه دشمنان این مرز و بوم جسته و گریخته همچنان دشمنی‌هایی با ایران می‌کنند اما به اذعان خودشان شکست را پذیرفته‌اند و ملت ایران باز هم در نبردی دیگر سرافراز و مقتدرتر از قبل سر برآوردند.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 52384

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52384/تعطیلی-اعتصاب-تلاش-های-آخر-دشمنان-گرم-نگه-داشتن-تنور-آشوب-ها-آسیب-اقتصادی-روی-دیگر-سکه-اغتشاش

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir