کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره ایمنی و حریم راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری:

رانندگان در جاده‌ها به‌عنوان راهدار افتخاری عمل کنند/تجاوز به حریم راه‌ها، مانع از بخشندگی جاده می‌شود

11 دی 1401 ساعت 9:36

رئیس اداره ایمنی و حریم راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از رانندگان انتظار داریم در زمان عبور در محورها به‌عنوان یک راهدار افتخاری در حفظ و نگهداری علائم به کمک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیایند.


فریدون پیشکار رئیس اداره ایمنی و حریم راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ایمنی در راه‌ها به کلیه اقداماتی که توسط اکیپ‌های راهداری با هماهنگی پلیس راه در کلیه شهرستان‌های استان صورت می‌گیرد تا بتوانند یک راه ایمن، کم‌خطر، بخشنده و بدون حادثه برای استفاده‌کنندگان ایجاد کنند، اطلاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایمنی در راه شامل چندین قسمت است تصریح کرد: خط‌کشی یکی از آیتم‌های ایمنی است که با علائم عمودی و افقی ایجاد می‌شود، تابلوهای اخطاری و انتظامی، روشنایی مسیرها، حفاظ‌های بتنی و فلزی، حریم راه‌ها و... از دیگر آیتم‌های ایمنی در راه‌ها هستند.

پیشکار یادآور شد: حریم راه نقش بسیار مهمی در ایمنی ایفا و کمک به بخشندگی راه می‌کند، اگر حریم راه و منطقه عاری از موانع، رعایت شود، درصورت خروج خودرویی از سطح سواره‌رو راه به‌صورت بخشنده عمل کرده و به راننده برای نجات جان خود کمک می‌کند.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حفاظ‌های بتنی، نیوجرسی‌هایی هستند با طول ثابت چهار متر که مفصلی بوده و چند سالی است در وسط جاده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، این حفاظ‌ها بسیار ایمن بوده و درصورت انحراف خودرو به‌صورت مفصلی عمل کرده و از خسارت زیاد جلوگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه درصورت ایجاد مشکل برای تابلوها در مسیرها مردم می‌توانند با شماره ۱۴۱ تماس گرفته و این موضوع را اطلاع دهند افزود: از رانندگان انتظار داریم در زمان عبور در محورها به‌عنوان یک راهدار افتخاری در حفظ و نگهداری علائم به کمک راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیایند.

پیشکار تاکید کرد: توصیه می‌شود، مردم بدون مجوز اقدام به ساخت و ساز در حاشیه راه‌ها نکنند و از فنس‌کشی، باغ‌کاری و دیگر اقدامات اینچنین در حریم جاده‌ها خودداری کنند، چراکه این اقدامات منجربه بروز تصادفات می‌شود.

وی افزود: مردم توجه داشته باشند که با ریختن زباله و نخاله در حاشیه راه‌ها مناظر نامناسبی در جاده‌ها ایجاد می‌شود و علاوه‌براین زمان راهداران را برای جمع‌آوری این نخاله‌ها هدر ندهند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52381

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52381/رانندگان-جاده-ها-به-عنوان-راهدار-افتخاری-عمل-کنند-تجاوز-حریم-راه-ها-مانع-بخشندگی-جاده-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir