کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

تهیه طرح مسیر دسترسی به گلزارهای شهدا در استان/ احداث جاده شهدای گمنام، وظیفه راه و شهرسازی است

26 آذر 1401 ساعت 11:49

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح مسیر دسترسی به تمامی گلزارهای شهدای موجود در استان تهیه شده است، گفت: دو سال پیش به جهت منبع تامین اعتبار جاده دسترسی به گلزارهای شهدا با وزیر راه و شهرسازی مکاتبه شد و قرار شد از ظرفیت امکانات امانی در اختیار ادارت راه و شهرسازی برای این منظور استفاده شود.


حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: براساس قوانین احداث جاده دسترسی به گلزارهای شهدا برعهده وزارت راه و شهرسازی است.
 
وی افزود: در بودجه‌های سنواتی هیچگونه اعتباری در هیچ ردیفی برای احداث جاده دسترسی به گلزارهای شهدا به وزارت راه و شهرسازی اختصاص پیدا نکرده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شهرهای این استان موقعیت توپوگرافی خاصی دارند، همچنین مزار شهدای گمنام در مکانی که مشرف به شهر و در ارتفاع واقع شده است، قرار دارد، این فاکتورها بعضا احداث راه با مشخصاتی که وسیله نقلیه بتواند تردد کند را غیرممکن می‌کند.
 
مقصودی عنوان کرد: جانمایی گلزارهای شهدا بعضا بدون هماهنگی با مجموعه راه و شهرسازی انجام می‌شود، مسیر دسترسی به این گلزارها هم خاکی است که حتی آسفالت آن هم خطر واژگونی و تصادفات را در پی دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد از این به بعد برای دفع شهدای گمنام هماهنگی‌های لازم انجام شود و مسیر دسترسی به گلزارهای شهدا به صورت بخشی سواره‌رو و بخشی پیاده‌رو طراحی شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طراحی نقشه مسیر دسترسی تمامی گلزارهای شهدای موجود در استان تهیه شده است، گفت: دو سال پیش به جهت منبع تامین اعتبار جاده دسترسی به گلزارهای شهدا با وزیر راه و شهرسازی مکاتبه شد و قرار شد از ظرفیت امکانات امانی در اختیار ادارت راه و شهرسازی برای این منظور استفاده شود.
 
مقصودی اضافه کرد: همچنین مقرر شد فرمانداران شهرستان‌ها متولی امر ساخت مسیر دسترسی به گلزارهای شهدا باشند و ادارات راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ایی و بنیاد مسکن براساس امکاناتی که در شهرستان دارند نسبت به زیرسازی و احداث مسیر اقدام کنند.
 
وی بیان کرد: امسال در قانون بودجه قیر رایگان به بسیج سازندگی اختصاص داده شده است که حدود 6 درصد کل قیر کشور است و آسفالت گلزار شهدای گمنام از این محل دیده شده است، این قیر در حال حاضر در اختیار شهرداری شهرکرد است.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 52300

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52300/تهیه-طرح-مسیر-دسترسی-گلزارهای-شهدا-استان-احداث-جاده-شهدای-گمنام-وظیفه-راه-شهرسازی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir