کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

رشد 94 درصدی منابع بانک مهر ایران در سال گذشته/پرداخت تهسیلات بیش از 100 درصد رشد داشته است

23 آذر 1401 ساعت 14:02

مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشد 94 درصدی منابع بانک مهر ایران در سال گذشته، گفت: هدف امسال رشد 2.5 درصدی این منابع است، در حال حاضر شاخص معوقات بانک در کشور زیر 6.0 درصد که این شاخص برای شبکه بانکی بیش از این است، همچنین تسهیلات پرداخت شده نیز 166 درصد رشد داشته است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علی توکلی هفشجانی مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت سالروز تاسیس این بانک برگزار شد، اظهار کرد: این بانک اولین و بزرگ‌ترین بانک قرض الحسنه در کشور است که از سهام 11 بانک دیگر تشکیل شده است.
 
وی با اشاره به اینکه اهداف تشکیل بانک مهر ایران کمک به تولید اشتغال، توانمندسازی، معیشت، مسؤولیت‌های اجتماعی و... است، افزود: این بانک 19 شعبه در چهارمحال و بختیاری دارد که پنج شعبه آن در شهرکرد و 14 شعبه دیگر در شهرستان‌ها صرفا در حوزه قرض الحسنه فعالیت می‌کنند.
 
مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رقم تسهیلات پرداختی به اشخاص حقیقی و حقوقی در بانک مهر ایران تغییر کرده و مبلغ آن‌ها از 50 میلیون تومان به 200 میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و 500 میلیون تومان برای اشخاص حقوقی رسیده است.
 
توکلی عنوان کرد: تفاهم‌نامه پرداخت یک هزار فقره تسهیلات 500 میلیون تومانی به شرکت‌های دانش‌بنیان فی ما بین معاون فناوری رئیس جمهور و بانک مهر ایران منعقد شده است که در آینده نزدیک پرداخت می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که گفته شد یکی از اهداف بانک مهر ایران جامعه عمل پوشاندن به مسؤولیت‌های اجتماعی است از همین رو در زمان شیوع بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در دو مرحله 388 قلم اقلام پزشکی به ارزش یک میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اهدا شد.
 
مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: همچنین برای کمک به اقشار مختلف و آسیب دیدگان سیل نیز جز سه استان برتر کشور بودیم و 3 میلیارد و 330 میلیون ریال تجهیزات مورد نیاز سیل زدگان خریداری شده است که آماده تحویل هستند.
 
توکلی بیان کرد: در قالب طرح همیاران مهر 126 فقره تسهیلات به ارزش 5 میلیارد ریال با کارمزد 2 درصد به افراد متقاضی پرداخت شد که بعضا این افراد حتی حسابی هم در بانک مهر نداشتند.
 
وی با اشاره به رشد 94 درصدی منابع بانک مهر ایران در سال گذشته، گفت: هدف امسال رشد 2.5 درصدی این منابع است، در حال حاضر شاخص معوقات بانک در کشور زیر 6.0 درصد که این شاخص برای شبکه بانکی بیش از این است، همچنین تسهیلات پرداخت شده نیز 166 درصد رشد داشته است.
 
مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری افزود: در این استان مجموعا 42 هزار و 800 فقره تسهیلات بالغ بر 21 میلیارد ریال پرداخت شده که از این تعداد 3 هزار و 270 فقره به ارزش 957 میلیارد ریال بدون ضامن پرداخت شده است.
 
توکلی یادآور شد: تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) 610 فقره به ارزش 410 میلیارد ریال، مددجویان بهزیستی 170 فقره به ارزش 138 میلیارد ریال، بنیاد برکت 200 فقره به ارزش 112 میلیارد ریال، تسهیلات ازدواج 390 فقره به ارزش 515 میلیارد ریال، فرزندآوری 440 فقره به ارزش 173 میلیارد ریال و بانوان 445 فقره به ارزش 17 میلیارد ریال هستند.
 
وی با بیان اینکه مشتری‌های بانک مهر ایران در کشور 13.5 میلیون نفر و در چهارمحال و بختیاری 400 هزار نفر هستند، تصریح کرد: این بانک در سال 2022 جز 1000 بانک برتر جهان شناخته شد.
 
مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری افزود: پرداخت 3 میلیون فقره وام از سوی این بانک در سطح کشور در دستور کار قرار دارد که تاکنون 2 هزار و 700 فقره از آن پرداخت شده است.
 
توکلی با تاکید بر اینکه مشتریان بانک مهر ایران می‌توانند به صورت 24 ساعته میانگین حساب خود را محاسبه کنند، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 40 درصد افتتاح حساب‌ها در کشور و بیش از 50 درصد آن‌ها در چهارمحال و بختیاری به صورت آنلاین انجام می‌شوند، همچنین 7 درصد پرداخت تسهیلات در این استان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.
 
وی عنوان کرد: مشتریان بانک مهر ایران می‌توانند برای اعتبارسنجی از سامانه ضمان استفاده کنند، همچنین سفته الکترونیک برای ضمانت تسهیلات نیز از سوی این سامانه صادر می‌شود.
 
مدیر شعب بانک مهر ایران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: 18 هزار و 240 فقره افتتاح حساب آنلاین، پرداخت 6 هزار فقره تسهیلات آنلاین که 3 هزار و 270 فقره به ارزش 957 میلیارد ریال آن بدون ضامن انجام شد، از دیگر اقدامات این بانک در استان در راستای بانکداری الکترونیک است.
 
توکلی اضافه کرد: وام‌های تکلیفی شامل ازدواج، فرزندآوری، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت، تبصره 16 و 18 ازجمله تعهدات محول شده به بانک هستند که باید از منابع داخلی خود بانک تامین شود.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 52281

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52281/رشد-94-درصدی-منابع-بانک-مهر-ایران-سال-گذشته-پرداخت-تهسیلات-بیش-100-درصد-داشته

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir