کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری؛

اجرای طرح های مختلف سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری

19 آذر 1401 ساعت 9:13

بهنام اسماعیلی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه ها و طرح های مختلف در حوزه سلامت در مدارس اجرا میکنیم.


بهنام اسماعیلی، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ اظهار کرد: برنامه ها و طرح های مختلف در حوزه سلامت در مدارس اجرا میکنیم.
 
وی با اشاره به اینکه هدف زیستی یکی از اهداف آموزش و پرورش است که مربوط به سلامت دانش آموزان است تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در مدارس اجرا می شود معاینات دانش آموزان است که تا کنون ۵۵ هزار دانش آموز شهری را تحت پوشش قرار داده ایم.
 
اسماعیلی با بیان اینکه  برنامه مکمل یاری یکی دیگر از طرح هایی است که در مدارس اجرا می شود که ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده است گفت: در این طرح ۱۵ قرص آهن و ۹ قرص ویتامین دی در اختیار دانش آموزان دختر متوسط اول و دوم قرار می گیرد که به ازای هر ماه یک قرص ویتامین دی و هر هفته یک عدد قرص آهن استفاده کنند.
 
وی همچنین به برنامه سفیران سلامت اشاره کرد و گفت: در این طرح یک تعداد دانش آموز آموزش های سلامت را فرا می گیرند و بعد به ما بقی هم کلاسی های خود آن را آموزش می دهند، که در مدارس ابتدایی ۲۰ درصد دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت انتخاب می شوند.
 
اسماعیلی یادآور شد: در طرح ملی دادرس دانش آموز آماده در روزهای سخت است، در مدارس اول و دوم اجرا می شود،۴۰۰تیم آموزشی را فرا می گیرد،آموزش ها مهارتی است و به صورت عملی به دانش آموزان داده می شود ، استقبال زیادی از این طرح صورت می گیرد.
 
وی با اذعان بر اینکه طرح مراقبین سلامت در مدارس شهری دانش آموزان را به صورت فصلی معاینه می کند و دانش آموزان روستایی نیز در مراکز درمانی معاینه می شوند گفت: این برنامه بیشتر در مدارس روستایی صورت می گیرد و دانش آموزانی که دارای بیمه روستایی هستند به صورت رایگان به سلامت دهان و دندان خود می پردازند.
 
اسماعیلی خاطر نشان کرد: مهارت‌های هشت‌گانه امداد و نجات در قالب طرح دادرس در ۲۰۰ مدرسه به دانش‌آموزان داده می‌شود و دانش‌آموزان با اطفای حریق، بانداج، آتل‌بندی، حمل مصدوم و احیای قلبی ریوی به صورت عملی آشنا می‌شوند.

وی همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با  منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و گفت:  ۱۲ هزار دانش‌آموز در قالب ۱۲ برنامه با محیط‌زیست آشنا می‌شوند و آگاهی‌های لازم منتقل می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در مدارس متوسطه اول و دوم برنامه‌هایی با هدف آگاهی‌بخشی نسبت به HIV برگزار می‌شود بیان داشت:  ۸۷ هزار دانش‌آموز با راه‌های انتقال و نشانه‌های بیماری آشنا می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  با توجه به شیوع بیماری‌های واگیر در مدارس ۱۳ میلیارد ریال برای سرانه بهداشتی به مدارس استان چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده که این سرانه صرف تهیه ملزومات بهداشتی، شوینده‌ای صابونی، ضدعفونی‌کننده‌ها، دستگاه‌های تهویه هوا، سطل زباله درب‌دار و تجهیزات اتاق بهداشت می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۰ج
 


کد مطلب: 52253

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52253/اجرای-طرح-های-مختلف-سلامت-مدارس-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir