کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطیب موقت نماز جمعه شهرکرد؛

با وجود برخی ناکارآمدی ها بهانه به دست دشمنان ندهید

18 آذر 1401 ساعت 15:25

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: اوضاع نابسامان اقتصاد، تورم، برخی ناکارآمدی و ... بهانه به دست دشمنان می‌دهد و زمینه را برای جولان دشمن فراهم می‌کند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد اظهار کرد: محبت به حضرت فاطمه الزهرا (س) به تاریخ ایران اسلامی گره خورده است، این کشور جزو اولین کشورهایی است که چتر اسلام بر آن گسترده شد و وجود امامزادگان در جای جای این سرزمین نشان‌دهنده این مسئله است.

 
وی افزود: حکومت جمهوری اسلامی با سایر سلسله‌های حکومتی در ایران، تفاوت دارد، هیچ کدام از آن‌ها رهبر فقیه جامع‌الشرایط نداشتند، حاکمیت آن‌ها موروثی و سلطنتی بود و در نهایت بعد از آنکه دچار آسیب می شدند، سقوط می‌کردند.
 
امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی از آسیب‌هایی هم‌چون فساد، دوری از مردم و سلطنت‌طلبی مبرا است، یکسری شاخص‌ها موجب شده که این نظام هم‌چنان سرپا بماند، این مراقبت‌ها باید ادامه پیدا کند تا نظام دچار آسیب نشود و مسئولان باید حواس خود را جمع کنند و مردم نیز هوشیار باشد.
 
فاطمی به ۲۰ آذرماه سالروز شهادت عالم ربانی آیت‌الله دستغیب شیرازی و ۱۴ تن از یارانش اشاره و خاطرنشان کرد: وی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که کشور دچار بحران‌ها و مشکلات فراوان بود، نقش موثری ایفا کرد و در نهایت نیز توسط یک دختر منافق به شهادت رسید.
 
وی درخصوص جریانات و آشوب های اخیر در کشور، نیز گفت: طبق آمار ارائه شده توسط دستگاه های مربوطه جمعیت اغتشاش‌گران کمتر از ۱۰۰ هزار نفر بود که عمدتا بین ۱۵ تا ۳۰ سال سن داشتند، همچنین طبق رصدها ۱۱ درصد اغتشاش‌گران زن بوده، ۷۷ درصد این افراد تحصیلات پایین داشتند و تنها ۱۹ درصد دانشجو و دانش‌آموز بودند.
 
امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: در مهرماه از بانوان تهرانی در خصوص قانون حجاب نظرسنجی شد، ۸۳ درصد بانوان تهرانی به حجاب معتقد هستند و اگر قانون حجاب برداشته شد، حجاب خود را رعایت می‌کنند و ۱۱ درصد مخالف حجاب اجباری بودند.
 
فاطمی بیان کرد: سه عامل در اغتشاشات اخیر کشور تأثیر داشت، این سه عامل شامل نیروهای خارج‌نشین، دشمنان داخلی و شبکه‌های اجتماعی و نارسایی‌ها در مدیریت کشور هستند.
 
وی تصریح کرد: اوضاع نابسامان اقتصاد، تورم، برخی ناکارآمدی و ... بهانه به دست دشمنان می‌دهد و زمینه را برای جولان دشمن فراهم می‌کند.
 
امام جمعه موقت شهرکرد افزود: باید به آسیب‌دیدگان اجتماعی فکر کنیم، نباید از موضوعات کوچک غافل شویم، زخم کوچک باید معالجه شود، با فریب‌خوردگان در حوادث اخیر کشور با دیده انصاف نگاه کنیم تا به آغوش ملت برگردند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 52248

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52248/وجود-برخی-ناکارآمدی-بهانه-دست-دشمنان-ندهید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir