کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هیدروداینامیک جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی

12 آذر 1401 ساعت 8:45

ایده پرداز چهارمحالی گفت: برای جایگزین سوخت های فسیلی به یک سری راهکارها احتیاج داریم ، یکی از راهکارها هیدرو داینامیک برای تولید سوخت های تجدید پذیر است.


مرضیه انصاری یک ایده پرداز چهارمحالی در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: با توجه به محدودیت هایی که سوخت های فسیلی دارند می توان از راهکارهای دیگری برای مصرف سوخت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جایگزین سوخت های فسیلی به یک سری راهکارها احتیاج داریم تصریح کرد: یکی از راهکارها هیدرو داینامیک برای تولید سوخت های تجدید پذیر است.

انصاری ادامه داد : هیدروداینامیک از یک استاتور ثابت تشکیل شده و یک پلتی متحرک از جنس پلی اکتیو است که به خاطر مواد واکنش دهنده ای که داخل آن می چرخد در برابر ضربه و حرارت محکم می باشد.

وی بیان داشت : مواد واکنش دهنده را داخل فضای بین رکاستاتور میریزیم که یک سری حباب هایی تشکیل می شود و فشارهایی که به وجود می آید باعث می شود حباب ها متلاشی شوند و مرزهای ملوکولوی مواد واکنش دهنده ما از بین رود و مواد ترکیب شود.

انصاری با بیان اینکه راکتورهای معمولی که در تولید سوخت استفاده می شود ممکن است یک یا دو ساعت واکنش نشان دهند گفت: اگر زمان طولانی شود به آن عملکرد بالایی که می خواهیم نمی رسیم به خاطر همین از راکتورهای شدت بخشی استفاده می شود که در مدت زمان کوتاه کار انجام شود و بتوانیم به عملکرد بالا برسیم.

وی عنوان کرد: راکتورهای شدت بخشی با سرعت خیلی زیاد می چرخد و باعث می شود که یک گرمای موضعی به وجود آید و ما احتیاج به المنت برای گرما نداشته باشیم.

انصاری گفت: به طور کلی این راکتور ممکن است برای تخلیه پساب ها و واکنش های شیمیایی که احتیاج به گرم کردن داشته باشند استفاده شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: این طرح برای تولید سوخت های زیستی استفاده می شود.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 52195

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52195/هیدروداینامیک-جایگزینی-مناسب-سوخت-های-فسیلی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir