کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طنازی پژمان تمامی ندارد/ گیشه سینما در انتظار بخارست

18 آبان 1401 ساعت 13:15

پژمان جمشیدی در ژانر کمدی حالا به بازیگری تبدیل شده که عملا خیال تهیه کننده را بابت گیشه راحت و تضمین می‌کند و بزودی سینمایی «بخارست» با بازی او قرار است یخ گیشه را آب کند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال کمدی و طنز «آفتاب پرست» پس از ۱۵ قسمت که در شبکه نمایش خانگی منتشر می شد، بالاخره به ایستگاه پایانی رسید تا کارنامه برزو نیک نژاد در ژانر طنز کامل شود.

احتمالا بینندگان تلویزیون نام برزو نیک نژاد را با سریال «دردسرهای عظیم» به خاطر بیاورند؛ سریالی با بازی جواد عزتی که برای رسیدن به دختر دلخواه خود مصیبت ها و دردسرهای فراوانی را تحمل می کند. استقبال تماشاگران از این مجموعه کمدی باعث شد تا سری دوم این سریال نیز ساخته شود.

نیک نژاد سریال سازی برای تلویزیون را با مجموعه هایی مانند «قرعه» و «پنچری» ادامه داد؛ هرجند آنها به مانند دردسرهای عظیم محبوب و پربیننده نشدند اما در سال ۹۷ برزو تصمیم گرفت تا با ساخت و کارگردانی سری دوم «ساخت ایران» اولین حضور خود را در شبکه نمایش خانگی تجربه کند.

برزو در بازگشت به تلویزیون و با ساخت سری دوم سریال طنز «دودکش» قصد داشت خاطرات خوش این سریال را در نوبت اول آن برای بینندگان تکرار کند که زیاد موفق نبود؛ اما نیک نژاد در دوران کرونایی به مانند بسیاری از کارگردان های دیگر مشغول ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی شد و با ساخت «آفتاب پرست» سعی کرد کارنامه کمدی و طنز خود را تکمیل کند؛ این سریال که با بازی محوری پژمان جمشیدی در نقش «جمال پورشه» همراه بود، با کنایه به فسادهای اقتصادی و با خلاصه داستان قرار گرفتن اتفاقی یک دزد و خلافکار در نقش آدم خوبه ماجرا تلاش داشت موقعیت های طنزی را برای مخاطب به تصویر کشد.

طنازی پژمان تمامی ندارد

پژمان جمشیدی که در سال ۸۹ برای نخستین بار در سریال «ساختمان پزشکان» و در نقشی کوتاه جلوی دوربین رفته بود، به صورت جدی در سال ۹۲ و با سریال کمدی «پژمان» به خوبی دیده شد و توانست در ادامه همین مسیر کمدی و طنز را با فیلم های «خوب بد جلف»، «لونه زنبور»، «تگزاس 1 و 2»، «شیشلیک» و «دینامیت» تثبیت کند و خود را به عنوان بازیگری طناز به سینمای ایران معرفی نماید. بازیگری که حالا حضور او در هر فیلم سینمایی خیال تهیه کننده را برای گیشه راحت می کند و بزودی قرار است سینمایی «بخارست» با بازی او در سینماها اکران شود تا اصطلاحا بتواند یخ گیشه را آب کند.

پژمان علاوه بر سینما همین مسیر صعودی موفقیت را همزمان در تلویزیون نیز تکرار کرد و توانست جایگاه خوبی در میان تماشاگران سخت پسند رسانه ملی بدست آورد؛ او که با سریال «پژمان» در شبکه سه کار حرفه ای خود را شروع کرده بود، با دو فصل سریال «دیوار به دیوار» و بازی فوق العاده و طنازانه خود در سه فصل از مجموعه خوش ساخت «زیر خاکی» این جایگاه را به خوبی حفظ کرده است و با حضور در سریال طنز «آفتاب پرست» و در نقش جمال پورشه، حضور موفق دیگری در شبکه نمایش خانگی به جای گذاشت؛ هرچند بازی او در سریال «آنتن» به گفته بسیاری تکرار همان کاراکتر جمال پورشه «آفتاب پرست» است و عملا دستاوردی به جز مالی برای او نداشته است.

اما پژمان جمشیدی با بازی کاملا جدی و متفاوت از کارنامه خود در فیلم سینمایی «علف زار» توانست علاوه بر نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره چهلم فجر، در فروش فوق العاده ۲۱ میلیاردی این فیلم در سینماها تاثیر بسزایی داشته باشد. پژمان پیش از علف زار برای فیلم «سوتفاهم» و در نقشی کاملا جدی توانسته بود نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فیلم فجر شود.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52046

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52046/طنازی-پژمان-تمامی-ندارد-گیشه-سینما-انتظار-بخارست

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir