کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مشاور خانواده:

قهر نامساعدترین و آسیب‌زاترین روش برای حل مشکلات بین زوجین است

17 آبان 1401 ساعت 10:04

یک مشاور خانواده قهر کردن را نامساعدترین و آسیب‌زاترین روش انتخابی زوجین برای حل مشکلات عنوان و تاکید کرد: این روش پیامدهای منفی بسیاری دارد.


ابراهیمی مشاور خانواده و روانشناس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: قهر نوعی سکوت است که در مقابل برقراری ارتباط قرار می‌گیرد.
 
وی با بیان اینکه قهر میان زن و شوهر به‌عنوان شیوه‌ای برای جلب نظر محسوب می‌شود، تصریح کرد: در برخی از زوجین این قهرها مشکلاتی ایجاد می‌کند.
 
ابراهیمی قهر کردن را نامساعدترین و آسیب‌زاترین روش انتخابی زوجین برای حل مشکلات عنوان و تاکید کرد: این روش پیامدهای منفی بسیاری دارد و بهم‌ریختگی خانواده، اولین و مهم‌ترین پیامد آن است.
 
این روانشناس افزود: قهر در برخی مواقع موجب دل‌سردی و دل‌زدگی زوجین از یکدیگر می‎‌شود، اما سرسنگینی با همسر و یا افراد دیگر زمانی که فرد از دست وی ناراحت است، همیشه هم بد نیست، چون گاهی با قهر کردن طرف مقابل نسبت به رفتار اشتباه خود آگاه می‌شود.
 
وی بیان داشت: باید این نکته را مدنظر داشت که قهر نباید همیشه و برای مدت طولانی به کار برده شود چراکه این رفتار باعث ایجاد و باقی‌ماندن سوءتفاهم می‌شود و با وجود آشتی طرفین، مشکل رفع نخواهد شد.
 
ابراهیمی گفت‌وگو را برای حل مشکل بین زوجین بهترین گزینه دانست و خاطرنشان کرد: مهارت برخورد صحیح با همسر در زمان دعوا می‌تواند در کاهش تنش و بی‌احترامی طرفین موثر باشد و این نکته را نیز باید در نظر داشت که در زمان قهر همسران راه آشتی را برای طرف مقابل باز بگذارند.
 
این مشاور بیان داشت: اگر یکی از زوجین قهر را راهی برای رسیدن به خواسته‌های خود کرده است باید طرف مقابلش با بی‌اهمیتی به این واکنش وی، راه را برایش ببندد و اجازه ندهد این موضوع به عادتی برای همسرش تبدیل شود.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 52034

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/52034/قهر-نامساعدترین-آسیب-زاترین-روش-حل-مشکلات-بین-زوجین

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir