کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

آغاز بارش‌ها از بعدازظهر امروز در چهارمحال و بختیاری/ مردم از صعود به ارتفاعات و توقف کنار رودخانه‌ها خودداری کنند

10 آبان 1401 ساعت 10:17

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از اواخر وقت امروز و اوایل شب به تدریج در نیمه غربی، شهرستان کوهرنگ شاهد شروع بارندگی‌ها به‌صورت رگبار و رعد و برق هستیم.


مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: انتظار داریم از اواسط امروز شاهد افزایش سرعت وزش باد باشیم و وزش نسبتا شدید تا شدید باد خصوصا در بعدازظهر برای اکثر نواحی استان پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه وزش باد می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا شود تصریح کرد: باتوجه به این شرایط در بعدازظهر احتمال سقوط اجسام سبک در ساختمان‌های نیمه‌کاره و آسیب به گلخانه‌ها وجود دارد و توصیه می‌شود تمهیدات لازم در این رابطه به‌عمل آید.
 
چراغ‌پور بیان داشت: از اواخر وقت امروز و اوایل شب به تدریج در نیمه غربی، شهرستان کوهرنگ شاهد شروع بارندگی‌ها به‌صورت رگبار و رعد و برق هستیم.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اکثر نواحی این استان شاهد وقوع بارش هستیم افزود: شدت بارش‌ها برای روز چهارشنبه در نیمه غربی، شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار و در جنوب، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش‌بینی می‌شود.
 
وی یادآور شد: این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه در استان بعال است و در این روز بارش‌ها بیشتر برای نیمه جنوبی، شهرستان‌های لردگان‌، خانمیرزا، جنوب کیار، جنوب بروجن و فلارد بیشتری پیش‌بینی می‌شود.
 
چراغ‌پور به ایجاد رواناب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها خصوصا در مناطق غربی و جنوبی بر اثر این بارندگی‌ها اشاره و اذعان داشت: توصیه می‌شود، عشایر، دامداران و گردشگران در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف نداشته باشند، همچنین از چرای دام‌ها در ارتفاعات و صعود به ارتفاعات خودداری کنند چراکه احتمال اصابت صاعقه دور از انتظار نیست.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای بعدازظهر چهارشنبه و اوایل صبح پنجشنبه احتمال بارش‌ برف در ارتفاعات شمال غرب این استان وجود دارد و کاهش دما برای روزهای جمعه و شنبه پیش‌بینی می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: صبح امروز بلداجی با کمینه دمای سه درجه سانتی‌گراد به‌عنوان خنک‌ترین ایستگاه استان به ثبت رسید.
 
انتهای پیام/1026ج
 


کد مطلب: 51979

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51979/آغاز-بارش-ها-بعدازظهر-امروز-چهارمحال-بختیاری-مردم-صعود-ارتفاعات-توقف-کنار-رودخانه-ها-خودداری-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir