کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس اداره بودجه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خبر داد

مهاجرت بی‌رویه به شهرکرد و کمبود مدارس/ بودجه عمرانی آموزش و پرورش ناچیز است

4 آبان 1401 ساعت 11:41

رئیس اداره بودجه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سقف کلاس‌ها در شهرکرد به دلیل مهاجرت بی‌رویه به حدود ۳۷ نفر رسیده درحالی که زیرساخت‌ها از ابتدا در شهر تعریف نشده است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ مهدی توکلی رئیس اداره بودجه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه نگاه به آموزش و پرورش یک نگاه هم‌افزایی است و همه ما از دل این نهاد پرورش یافته‌ایم، اظهار کرد: نگاه ما باید یک نگاه متعادل و محوری باشد با بتوانیم مشکلات را در آموزش و پرورش رفع کنیم.

وی با اشاره به کمبود مدرسه در شهرکرد گفت: در منظریه چهار مدرسه، بروم پهنه سه مدرسه و میرآباد شرقی دو مدرسه کم داریم و همین امر موجب شده تا دانش‌آموزان به داخل شهر بیایند و گره‌های ترافیکی ایجاد شود.

توکلی خاطرنشان کرد: سقف کلاس‌ها به دلیل مهاجرت بی‌رویه به شهرکرد باعث شده است به حدود۳۷ نفر برسد و زیرساخت‌ها از ابتدا در شهر تعریف نشده است.

رئیس اداره بودجه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به عدم وجود فضاهای آموزشی مناسب در آموزش و پرورش بیان کرد: در طرح جامع باید فضاهای آموزشی به درستی دیده شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه در سطح شهر مدارس زیاد داریم اما نمی‌توانیم استفاده کنیم، گفت: آموزش و پرورش شاید بودجه زیادی داشته باشد اما قریب به ۹۹ درصد آن بودجه پرسنلی و یک درصد آن برای هزینه عمرانی و جاری است و این برای آموزش و پرورش کافی نیست.

توکلی افزود: باید از ظرفیت خیرین برای بازسازی و توسعه شهر استفاده شود اما خیرین در همه مدارس حاضر به همکاری نیستند.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51923

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51923/مهاجرت-بی-رویه-شهرکرد-کمبود-مدارس-بودجه-عمرانی-آموزش-پرورش-ناچیز

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir