کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران مطرح کرد

اهدا تجهیزات آموزشی به مبلغ یک میلیارد تومان به آموزش و پرورش کوهرنگ

4 آبان 1401 ساعت 11:04

مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران گفت: هفته گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان تجهیزات آموزشی به آموزش و پرورش کوهرنگ اهدا شد که با همکاری بنیاد مستضعفان این اقدام انجام گرفت.


به گزارش جهانبین نیوز؛ وحید کمرروستا صبح امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، درخصوص قرارگاه جهادی حضرت صاحب‌الامر اظهار کرد: این مجموعه از سال 84 کار خود را آغاز کرده و در استان‌های مختلف کشور فعالیت کرده است.
 
وی افزود: از سال 96 این مجموعه تحت عنوان بنیاد جهادی مشکات در حال فعالیت است که به عنوان یک سازمان مردم نهاد ملی با مجوز وزارت کشور فعالیت می‌کند.
 
مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران ادامه داد: سال 89 در بازدید از منطقه موگویی در استان چهارمحال و بختیاری تصمیم بر آن شد که این بنیاد جهادی در منطقه حضور داشته باشد.
 
کمرروستا عنوان کرد: حدود 40 برنامه جهادی در بازه‌های مختلف زمانی برای موگویی تعریف شد و متخصصان مختلف در منطقه حاضر شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: در روستای چین و روستای بی‌راهگان مسجد احداث شد و در صالح کوتاه در حال ساخت است و در حوزه‌های عمومی دیگر نیز اقدامات بسیار عمرانی انجام گرفت.
 
مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران اضافه کرد: کارهای فرهنگی بسیاری در روستاهای منطقه انجام گرفت تا جایی که در روستای چین و بی‌راهگان حافظان قرآن تربیت شده‌اند.
 
کمرروستا بیان کرد: حدود 30 نفر قبولی دانشگاه از شهرستان کوهرنگ و روستاهای این شهرستان از دیگر اقدامات در مناطق محروم این استان است که با بورسیه تحصیلی 10 ساله برای دانش‌آموزان محروم شامل مشاوره تحصیلی، برگزاری آزمون و... محقق شده است.
 
وی تاکید کرد: هفته گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان تجهیزات آموزشی به آموزش و پرورش کوهرنگ اهدا شد که با همکاری بنیاد مستضعفان این اقدام انجام گرفت.
 
مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران یادآور شد: کمک بلاعوض برای آغاز عملیات ساخت حدود 50 خانه روستایی انجام شده است که در کل منطقه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام می‌گیرد، همچنین بیش از 5 هزار بسته معیشتی در ایام کرونا در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.
 
کمرروستا تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان بالغ بر 2 هزار نفر از خدمات پزشکی و دندان پزشکی بهره‌مند شدند و در عرصه اشتغال‌زایی نیز تسهیلات و دام در اختیار مردم روستایی قرار گرفت.
 
وی اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته از سوی بنیاد جهادی مشکات تماما مردمی هستند، در حال حاضر 40 نقطه هدف در کشور در نظر گرفته‌ایم که اقدامات بسیاری از پروژه‌های عمرانی و زیرساخت گرفته تا مباحث درمانی، اشتغال‌آفرینی و... در این مناطق هدف اجرا می‌شود.
 
مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران افزود: به دنبال آن هستیم که مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری نیز به عنوان نقطه هدف در بحث خدمت رسانی این بنیاد قرار گیرد.
 
کمرروستا ادامه داد: از مسؤولان استانی انتظار می‌رود تا همکاری بیشتری داشته باشند تا اقدامات تعریف شده برای استان سریع‌تر پیش برود.
 
وی با اشاره به اینکه در خویه، بازفت، صمصامی و کوهرنگ چمن مصنوعی ایجاد می‌شود و این امر نیازمند انجام اقدامات اولیه از سوی استان به لحاظ تامین زمین، زیرسازی و... است، عنوان کرد: در برخی پروژه‌ها در مسکن محرومان و مسجد صالح کوتاه نیازمند همکاری دستگاه‌های استانی هستیم.
 
مشاور رئیس بنیاد مستضعفان در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: مسئله اصلی در خدمت‌رسانی راه است، منابع بنیاد برای راه کفاف نمی‌دهد چراکه اعتبارات وسیعی می‌طلبد، اما جاده‌های کوچک را می‌توانیم ورود کنیم.
 
کمرروستا اضافه کرد: برای پیگیری امور به‌ویژه در بحث فرهنگ و دانش‌آموزی نیازمند مرجعی در چهارمحال و بختیاری هستیم و تقاضایمان از استان این است که محلی برای استقرار در اختیار قرار دهند تا تجهیزات را در آن مستقر کنیم.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 51922

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51922/اهدا-تجهیزات-آموزشی-مبلغ-یک-میلیارد-تومان-آموزش-پرورش-کوهرنگ

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir