کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش20 درصدی مصرف بنزین در چهارمحال و بختیاری/قیمت مناسب، مردم را به استفاده از CNG گرایش داد

3 آبان 1401 ساعت 11:11

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی مدارس و افزایش مسافرت‌ها در سال جاری افزایش 20 درصدی مصرف بنزین را در سطح استان داریم.


ساسان تیموری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین ینوز؛ اظهار کرد: در این استان حدود 75 جایگاه عرضه سوخت مایع و سی ان جی فعال است که از این تعداد 55 جایگاه عرضه سوخت مایع و 20 جایگاه تک‌منظوره سی ان جی است.
 
وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری 20 جایگاه عرضه سوخت دومنظوره داریم اضافه کرد: باتوجه به برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی مدارس و افزایش مسافرت‌ها در سال جاری افزایش 20 درصدی مصرف بنزین را در سطح استان داریم.
 
تیموری ادامه داد: علاوه‌براین افزایش هشت درصدی در مصرف سی ان جی را در هفت ماه گذشته شاهدیم.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 25 درصد سبد سوخت استان را سی ان جی تشکیل می‌دهد که بالغ بر 60 میلیون مترمکعب مصرف سی ان جی از ابتدای سال تاکنون است و این نشان‌‎دهنده آن است که در این هفت ماه 60 میلیون لیتر بنزین صرفه‌جویی شده.
 
وی ادامه داد: یکی از عللی که سبب شده مردم به سمت استفاده از سی ان جی روی بیاورند تسهیل دوگانه‌سوز شدن خودروها درقالب طرح‌های وزارت نفت می‌باشد که طی آن 2 هزار و 441 دستگاه خودرو دوگانه‌سوز شد.
 
تیموری قیمت مناسب سی ان جی و پاک بودن این فرآورده را دیگر عللی دانست که مردم را ترغیب به استفاده از این نوع سوخت کرده است و یادآور شد: بنزینی که در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود با توجه به اینکه ما کلان‌شهری در استان نداریم معمولی و دارای عدد اکتان 87 است.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: درحال‌حاضر باتوجه به وضعیت تولید پالایشگاه اصفهان نوع بنزینی که در سطح استان از ابتدای ماه دریافت می‌شود بنزین یورو بوده که دارای عدد اکتان 91 است.
 
وی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که عرضه بنزین یورو در چهارمحال و بختیاری ادامه‌دار باشد و بنزین‌های با کیفیت در این استان توزیع شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نوع تولید و مصرف بنزین در این استان تاکید کرد: با توجه به اینکه در این ایام مصرف نسبت به تولید پیشی گرفت، تغییراتی در بحث تولید فرآورده‌های نفتی در سطح کشور ایجاد شده و ازهمین‌رو عرضه بنزین سوپر محدود شد.
 
تیموری با بیان اینکه احداث یک جایگاه جدید برای منظریه در شهرکرد پیش‌بینی شده است افزود: تا سال 1402 مردم منظریه هم شاهد افتتاح جایگاه بنزین خواهند بود.
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود با توجه به نرخ بنزین و فرآورده‌های نفتی تا جایی که برایشان مقدور است در مصرف بنزین صرفه‌جویی داشته باشند و نسبت به تبدیل خودروها به دوگانه‌سوز به سمت استفاده از سی ان جی پیش روند.
 
 وی گفت: مردم برای استفاده از سهمیه آزاد بنزین به جای استفاده از کارت جایگاه، از کارت سوخت خودشان استفاده کنند تا در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی پیش نیاید.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51913

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51913/افزایش20-درصدی-مصرف-بنزین-چهارمحال-بختیاری-قیمت-مناسب-مردم-استفاده-cng-گرایش

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir