کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

1 آبان 1401 ساعت 9:13


یک متخصص طب سنتی-ایرانی تاکید کرد
 
افزایش ایمنی بدن به جای مصرف آنتی‌بیوتیک اولویت طب سنتی/ حجامت؛ راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا
 
یک متخصص طب سنتی-ایرانی سیاست طب سنتی را مبنی‌بر جایگزینی افزایش ایمنی به جای مصرف آنتی‌بیوتیک عنوان کرد و گفت: اگر بدن تقویت شود یا فرد سرما نمی‌خورد و یا اگر به سرماخوردگی مبتلا شود بسیار خفیف است.
 
  سید ابوالفتح شیرمردی متخصص طب سنتی-ایرانی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در فصل پاییز هوا خشک و سرد است و ازهمین‌رو سرما بسیار نافذتر از هوای سرد و تر است و از هوای زمستان بیشتر در عمق بدن نفوذ می‌کند.
 
وی با بیان اینکه بهترین راه برای مراقبت در این فصل پوشیدن لباس بیشتر است تصریح کرد: بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی زمانی که والدین دانش‌آموزان را روانه مدرسه می‌کنند مقداری روغن کنجد یا سیاهدانه به پیشانی و دور گردنشان زده و ماساژ دهند.
 
شیرمردی گفت: والدین می‌توانند از روغن کنجد درون دماغ فرزندانشان هم بزنند تا هوای گرم وارد سینوسای بچه‌ها بشود و دچار سرماخوردگی و سینوزیت نشوند.
 
این متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین در موقع خواب چرب کردن قفسه سینه و بین دو کتف با روغن سیاهدانه و کنجد می‌تواند بسیار در این زمینه موثر باشد و توسط طب سنتی توصیه شده است.
 
وی با اشاره به اهمیت خوردن غذاهای گرم در این فصل و خودداری از خوردن غذاهای با طبع سرد مانند ماست و انواع ترشی، شب‌ها قبل از خواب اضافه کرد: خوردن دمنوش‌های گرم چون اسطوخودوس، بادرنجبویه، زوفا و پر سیاوشان شب‌ها قبل از خواب هم برای بزرگسالان وهم برای بچه‌ها اهمیت بالایی در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی دارد.
 
شیرمردی با اشاره به اینکه والدین می‌توانند  بچه‌ها را برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی حجامت کنند افزود: به این ترتیب یا دانش‌آموزان به آنفولانزا مبتلا نمی‌شوند و یا به‌صورت بسیار سبک مبتلا می‌شوند.
 
وی سیاست طب سنتی را مبنی‌بر جایگزینی افزایش ایمنی به جای مصرف آنتی‌بیوتیک عنوان و تاکید کرد: اگر بدن تقویت شود یا فرد سرما نمی‌خورد و یا اگر به سرماخوردگی مبتلا شود بسیار خفیف است.
 
این متخصص طب سنتی ادامه داد: حجامت در بچه‌‌های بالای دو سال مجاز است اما باید تحت نظر پزشک متخصص انجام شود.
 
شیرمردی با بیان اینکه گاهی بچه‌ها بعد از ابتلا به سرماخوردگی دچار سرفه شدید می‌شوند یادآور شد: یک سری شربت‌های گیاهی وجود دارد که از عصاره‌های آویشن تهیه شده‌اند و غیر از این ترکیبی که برای آنفولانزا خودمان ابداع کردیم ترکیب گل پنیرک، زوفا، گل بنفشه، گل ختمی، پر سیاوشان، ریشه ایرسا، شکر تیغال است، اما ریشه ایرسا و شکر تیغال خود به تنهایی نیز ترکیب بسیار خوبی برای درمان سرفه هستند.
 
وی ادامه داد: توصیه می‌شود بخور آب گرم در فصل سرد مرتب انجام شود از استفاده از بخور آب سرد باید خودداری شود چون در فصل سرد تاثیر عکس دارد.
 
انتهای پیام/1026ج
 


کد مطلب: 51891

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51891/

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir