کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

ارتقاء سواد رسانه عمومی راهبردی برای حفظ امنیت ملی

23 مهر 1401 ساعت 12:40

احسان ربیعی مسئول سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش اصولی و صحیح در راستای سواد رسانه ای می تواند به عنوان یکی از  راهبردهای تأمین و حفظ امنیت منجر شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ احسان ربیعی مسئول بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری در جلسه هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه اظهار کرد: رسانه های سنتی  جای خود را به رسانه های دیجیتال و الکترونیک داده اند و از حالت یک طرفه و تحمیلی به تعاملی و همگانی تبدیل شده اند.

وی با اشاره به اینکه در اتفاقات اخیر در اتفاقات اخیر فضای کشور تحت تأثیر فضای مجازی و رسانه ای ملتهب شده بود تصریح کرد: خیلی از این اتفاقات و ناهنجاری که در جامعه رخ می دهد به خاطر نداشتن سوادکافی رسانه ای است .

ربیعی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از بهم ریختگی جامعه به خاطر نداشتن آگاهی لازم از اتفاقات است گفت: رسانه فراگیر شده اما متاسفانه سواد رسانه ای در بین مردم فراگیر نشده است.

وی با بیان اینکه ما باید فکرمان را به منابع موثق خبری متمرکز کنیم گفت: متأسفانه حوادثی در جامعه اتفاق می افتد که ابعاد آن با بزرگنمایی های موجود در فضای مجازی تناسب نداشته و دشمن می کوشد تا با القای خطر، ناامنی را گسترش داده و به هدف های ضد امنیتی خود دست یابد که در این میان نقش سواد رسانه ای برای مأیوس کردن دشمن و تقویت جبهه مردمی تعیین کننده است.

ربیعی اذعان داشت: دشمن با کلید واژه مشخصی با ادعای پوچ دفاع از حقوق زنان اغتشاشات را شروع کرد، اما در ادامه عده ای سلبریتی میدان دار دمیدن در آتش التهاب شدند که فرمایشات مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری باعث روشن شدن ابعاد این فتنه شیطانی شد و راه مردم از ضدانقلاب، آشوبگر و اغتشاش گر جدا شد.

وی با تأکید بر ضرورت فراگیر شدن سواد رسانه در بین آحاد جامعه برای تشخیص حق از باطل در بستر فضای مجازی گفت: باید با برنامه ریزی دقیق متناسب با اقشار متعدد جامعه راه را برای ارتقای سواد و آگاهی رسانه ای هموار کرد که آموزش اصولی و صحیح در این عرصه می تواند به عنوان یکی از  راهبردهای تأمین و حفظ امنیت منجر شود.

ربیعی در پایان خاطر نشان کرد: باید از همه ظرفیت ها برای آموزش سواد رسانه ای استفاده کرد .
 
انتهای پیام/1020ج
 


کد مطلب: 51848

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51848/ارتقاء-سواد-رسانه-عمومی-راهبردی-حفظ-امنیت-ملی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir