کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان:

مصرف مکمل‌های ورزشی در نوجوانان خطرناک است/ اثرات مخرب این مکمل‌ها بر بدن فرد

19 مهر 1401 ساعت 8:08

فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان گفت: استفاده از مکمل‌های ورزشی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان احتیاط و نگرانی‌های بسیار زیادی دارد، توصیه من این است که به هیچ وجه نباید سراغ این مواد بروند چون اثرات بسیار مخربی بر بدن فرد دارد، مصرف مکمل باید تنها از طریق پزشکان و به صورت کنترل شده انجام شود.


غلامرضا پناهنده فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: وقتی اپیدمی مثل کرونا شایع می‌شود هر علائمی مثل تب را به این بیماری نسبت می‌دهند.
 
وی افزود: اما وجود اپیدمی نباید ما را از توجه به سایر بیماری‌ها که علائمی مثل تب دارند منحرف کند، برخی بیماری‌ها مثل عفونت‌های اداری، مننژیت، عفونت مفاصل و... نیز با علائمی همچون تب همراه هستند و پزشک باید با دقت نظر، بررسی عوامل اپیدمیولوژیک و علائم بیماری‌ها تشخیص درست و تصمیم بالینی بگیرد.
 
فوق تخصص ریه و مجاری تنفسی کودکان ادامه داد: سرفه‌های خلطی بعد از ابتلا به عفونت‌های ویروسی دور از ذهن نیست، چون سلول‌هایی که بعد از بیماری از بین رفتند باید به شکلی دفع شوند از طریق سرفه و خلط از بین می‌روند، اما اگر سرفه و خلط با تنگی نفس و سرفه همراه باشد دیگر بحث پاکسازی مسیر تنفس مطرح نمی‌شود این ممکن است به دلیل عوارض دیگری باشد.
 
پناهنده عنوان کرد: استفاده از مکمل‌های ورزشی به ویژه در میان جوانان و نوجوانان احتیاط و نگرانی‌های بسیار زیادی دارد، توصیه من این است که به هیچ وجه نباید سراغ این مواد بروند چون اثرات بسیار مخربی بر بدن فرد دارد، مصرف مکمل باید تنها از طریق پزشکان و به صورت کنترل شده انجام شود.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 51821

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51821/مصرف-مکمل-های-ورزشی-نوجوانان-خطرناک-اثرات-مخرب-این-مکمل-ها-بدن-فرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir