کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ایثار، رمز ماندگاری و ادامه کار آموزگاران عشایری

17 مهر 1401 ساعت 9:35

مدیر آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: ایثار در کار معلمان عشایری موج می‌زند و این افراد با ازخودگذشتگی خودشان را وقف دانش‌آموزانشان کرده‌اند.


زادعلی بویری مدیر آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مدارس عشایری از نظر تجهیزات نسبت به سال گذشته ویژه درنظر گرفته شده است.
 
وی با بیان اینکه قبل، در زمان و بعد از کرونا مدارس عشایری مورد بی‌مهری‌هایی از نظر تجهیزات قرار گرفتند تصریح کرد: در این زمینه مدارس نزدیک به 90 درصد به کیفیت عالی رسیده‌اند.
 
بویری با اشاره به اینکه مدارس کوچ‌رو بیشتر در شهرستان کوهرنگ منطقه بازفت مستقر هستند، خاطرنشان کرد: دو تا سه کلاس کوچ‌رو در پایان این هفته یا هفته آینده استان را ترک و وارد استان خوزستان می‌شوند و آخرین مدارس 20 آبان‌ماه از استان خارج می‌شوند.
 
مدیر آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری از توزیع کتب درسی در بین دانش‌آموزان عشایری خبر داد و بیان داشت: این کتب به همراه لوازم‌التحریر، پوشاک و کیف و کفش به‌صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان کوچ‌رو و 30 تا 40 درصد بقیه مناطق عشایری قرار گرفته است.
 
وی اذعان داشت: تمامی کلاس‌های کوچ‌رو هوشمندسازی شده و از طریق رایانه و تبلت تحصیل می‌کنند این درحالی است که معلمان نیز به این امکانات مجهز هستند، امتحانات این مدارس هم بر طبق برنامه امتحانی استان برگزار می‌شود.
 
بویری یادآور شد: آموزگاران و دبیران آموزش و پرورش عشایر به دلیل موقعیت پراکندگی و دوری از شهرستان‌ها و مراکز استان بیشتر با وسایل شخصی خود رفت و آمد می‌کنند و حقوق فعالان در این اداره تفاوتی با حقوق سایر مدارس ندارد، این درحالی است که معلمان عشایری موقعیت‌های سخت‌تری دارند و اگر این افراد عاشق کارشان نباشند در این مناطق، با این فاصله دور و با وجود این سختی‌های رفت و آمد وارد این کار نمی‌شدند.
 
مدیر آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری افزود: ایثار در کار معلمان عشایری موج می‌زند و این افراد با ازخودگذشتگی خودشان را وقف دانش‌آموزانشان کرده‌اند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51807

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51807/ایثار-رمز-ماندگاری-ادامه-کار-آموزگاران-عشایری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir