کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:

جهاد واقعی یعنی ایستادگی مومن واقعی در مقابل صف دشمنان

14 مهر 1401 ساعت 15:37

محمد علی نکونام گفت: انسان ها در عرصه مبارزه و جهاد غربال می شود، در زمانی که مستکبرین محکم ایستادند و در برابر شما غرش می کنند و فریاد می زنند و می خواهند صف مومنین را متشنج کنند و از هم بپاشند و ایمان را از جامعه بگیرند، مومن باید مقاومت کند و به صف دشمن بزند و جلوی آنها بایستد و این همان جهاد است.


به گزارش جهانبین نیوز؛حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد ظهر امروز با اقامه نماز وحدت در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد که با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد ضمن آرزوی توفیق برای نمازگزاران اظهار کرد: خداوند همه شما خوبان را جزء یاران واقعی حضرت مهدی (عج) قرار می دهد.
 
وی همچنین ضمن گرامیداشت روز نهم ربیع الاول و آغاز امامت و ولایت حضرت حجت (عج) افزود: جمع نماز گزاران برای تجدید عهد پیمانی مجدد به عنوان یک منتظر با منتظراست، شما لباس انتظار بر تن دارد و تبعا منتظرید تا حضرت حجت (عج) برسد و زمینه ظهور و فرج حاصل شود و جهان پر از عدل و داد شود.
 
نکونام گفت: شما عزیزان معنای درستی از انتظار دارید و مثل بعضی ها که در این جهت بی بصیرت هستند و اهل دنیا هستند و تن به سختی های دروران انتظار نمی دهند نیستید.
 
وی بیان کرد: آنهایی که انتظار را وازدگی، انفعال و نشستن و نظاره گری و به عکس انتظار را میدان دادن به کفر و استکبار معنا می کنند، می گویند وجود نازنین امام زمان (عج) باید بیاید و هیچ کاری نباید کرد پس باید نشست تا هرچه می توانند ظلم کنند؟
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: آنها می خواهند ظلم کنن، خون بریزند، جنایت کنند و تعادل جهان را بهم بزنند تا زمینه برای ظهور فراهم شود، این نگاه ها دارای معانی غلطی است.
 
وی ادامه داد: منتظر واقعی مجاهد، مبارز، یک چهره پویا، تلاشگر، مقاوم و ایستا در برابر ظلم و ستم و استکبار جهانی است.
 
نکونام با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در باب فرج تصریح کرد: انتظار حاصل نمی شود مگر اینکه شما غربال شوید حق و باطلتان از یکدیگر جدا شود و صف شما مشخص شود، انواع آزمایش ها باید پشت سر گذاشته شود تا شقی و سعی مشخص شود.
 
وی افزود: انسان ها در عرصه مبارزه و جهاد غربال می شود، در زمانی که مستکبرین محکم ایستادند و در برابر شما غرش می کنند و فریاد می زنند و می خواهند صف مومنین را متشنج کنند و از هم بپاشند و ایمان را از جامعه بگیرند، مومن باید مقاومت کند و به صف دشمن بزند و جلوی آنها بایستد و این همان جهاد است.
 
نکونام عنوان کرد: غربال شدن در عرصه های تن پروری و تن آزایی نیست، همین فتنه های امروز آدم را غربال می کند، چه افرادی که در دوره  43 ساله انقلاب اسلامی غربال شدند، در همین فتنه گذشته چقدر کسانی بودند که کم آوردند و بی بصیرتی از خودشان نشان دادند و با دشمن و صف دشمن همراهی کردند و غربال شدند.
 
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: آزمایش یعنی همین که آدم بتواند قدرت تحلیل داشته باشد و صف باطل را از حق و صف اغتشاش گر و فتنه گر را از بسیجی تشخیص دهد، پلیس را نیروی مردمی معرفی بکند نه اغتشاشگری که مسجد، قرآن، را آتش می کشد و نظم و امینت جامعه را برهم می زند.
 
نکونام با بیان اینکه میدان برای اعتراض باز است افزود: اعتراض های مردمی صورت گرفته و نتیجه هم داده است، خیلیا آمدن اعتراض کردند و شعار تند هم دادند، حرف هایشان را زدند و دولت خواسته های آنها راشنیده و به خواسته های آن نیز توجه کرده است.
 
وی بیان کرد: دشمن بهانه ای را جور کرد و عده ای نیز آب به آسیاب دشمن ریختند و با بی بصیرتی کشور و نظام جمهوری اسلامی را به چالش کشیدند، اینها بی بصیرتی است و غربال ها در همین مواقع رخ می دهد.
 
نکونام گفت: انسان باید دنبال وفق دادن خود با امام زمان (عج) و به دنبال خودسازی و تحقق آرمان های امام عصر باشد، خودسازی و تربیت به عنوان منتظر واقعی به عنوان مجاهد فی سبیل الله بصیرت را در انسان افزایش می دهد.
 
وی در آخر گفت: هر کسی که منتظر واقعی باشد فرج برای آن حاصل شده است، یک انسان مجاهد با بصیرت وقت شناس که منتظر واقعی باشد فرج برای آن حاصل شده است و در اوج ایمان است.

انتهای پیام/1030ج


کد مطلب: 51786

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51786/جهاد-واقعی-یعنی-ایستادگی-مومن-مقابل-صف-دشمنان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir