کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری خبر داد

خرید بیش از ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان در چهارمحال و بختیاری/ ذخیره استراتژیک استان در وضعیت مطلوب قرار دارد

12 مهر 1401 ساعت 11:22

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع ۲۵ هزار و ۸۰۰ تن میزان خرید گندم امسال از کشاورزان در چهارمحال و بختیاری بود، سال گذشته این میزان ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن بود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ نعمت‌الله تقی زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی متولی حفظ، ذخیره و توزیع چهار قلم کالای اساسی شامل گندم، برنج، شکر و روغن است، هم‌اینک درخصوص خرید کلزا هم اقدام شده است.

وی افزود: در حال حاضر در کلیه ذخایر استراتژیک در چهارمحال و بختیاری وضعیت مطلوبی داریم و هیچ مشکلی برای موجودی این اقلام وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موجودی گندم در استان ۲۵ درصد افزایش داشته است و ذخایر استان درخصوص این کالای اساسی برای چهار ماه آینده پاسخگو خواهد بود، همچنین وضعیت شکر و برنج هم در وضعیت مناسب است.

تقی‌زاده با بیان اینکه خرید تضمینی گندم ۴۷ تا ۵۰ درصد رشد داشته است،  عنوان کرد: خرید این کالا در کشور از ۴.۵ میلیون تن به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مطالبات کشاورزان در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است، گفت: دو انبار با ظرفیت ۴ هزار تن برای ذخیره برنج در استان وجود دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به جهت ذخیره گندم به مدت یک سال، در استان سیلو و انبار وجود دارد، علاوه‌بر سیلوی مرکز استان، کارخانه‌جات آرد نیز سیلو برای ذخیره نان دارند.

تقی‌زاده اضافه کرد: خرید گندم امسال از کشاورزان چهارمحال و بختیاری به دو شکل صورت گرفت، یک مرحله به میزان ۳ هزار و ۴۰۰ تن در اردیبهشت‌ماه خریداری شد و یک مرحله خریداری نیز از ابتدای تیرماه به میزان ۲۲ هزار و ۴۰۰ تن صورت گرفت.

وی بیان کرد: در مجموع ۲۵ هزار و ۸۰۰ تن میزان خرید گندم امسال از کشاورزان در چهارمحال و بختیاری بود، سال گذشته این میزان ۱۷ هزار و ۸۰۰ تن بود.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 51778

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51778/خرید-بیش-۲۵-هزار-تن-گندم-کشاورزان-چهارمحال-بختیاری-ذخیره-استراتژیک-استان-وضعیت-مطلوب-قرار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir