کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد

تداوم کاهش دما در شهرکرد/ کشاورزان و باغدارن نسبت به برداشت محصول خود اقدام کنند

12 مهر 1401 ساعت 10:57

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش دما در مناطقی مثل شهر شهرکرد و بلداجی که کمینه دمای یک درجه سانتیگراد را تجربه کردند احتمال خسارت به به محصولات کشاورزی و باغی وجود دارد و توصیه می‌شود کشاورزان و باغداران هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند.


مهران چراغ‌پور مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امروز در شهرکرد شاهد کاهش دما بودیم و کمینه دمای مرکز استان به یک درجه سانتی‌گراد رسید و به‌عنوان خنک‌ترین ایستگاه استان و خنک‌ترین نقطه در کشور ثبت شد.
 
وی تصریح کرد: روند کاهش نسبی و تدریجی دما ادامه دارد و طی روزهای آینده آسمان صاف و در بعدازظهرها در برخی از مناطق لکه‌های ابر در آسمان مشاهده می‌شود اما غالبا آسمان صاف است.
 
چراغ‌پور از وزش باد طی روزهای آینده خبر داد و بیان داشت: در بعدازظهرها بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و برای امروز بعدازظهر احتمال خیزش گرد و خاک در برخی مناطق ازجمله شمال شرق استان، شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن، قسمت‌هایی از بروجن دور از انتظار نیست.
 
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به کاهش دما در مناطقی مثل شهر شهرکرد و بلداجی که کمینه دمای یک درجه سانتیگراد را تجربه کردند احتمال خسارت به به محصولاتی نظیر لوبیا، ذرت، گیاهان دارویی و انگور وجود دارد و توصیه می‌شود کشاورزان و باغداران هرچه سریع‌تر نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در بقیه مناطق استان هم با توجه به تداوم روند کاهش دما توصیه می‌شود نسبت به برداخت محصولات اقدام کنند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51776

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51776/تداوم-کاهش-دما-شهرکرد-کشاورزان-باغدارن-نسبت-برداشت-محصول-خود-اقدام-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir