کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری:

هزینه برای آموزش کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری است/ محدودیت پوشش‌دهی مراکز کانون پرورش فکری در چهارمحال و بختیاری

10 مهر 1401 ساعت 15:35

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حساسیت برای توجه به کودکان و نوجوانان به این دلیل است که آینده خانواده، شهر و کشور به آن‌ها وابسته است گفت: اگر درک کنیم که هزینه برای آموزش کودکان سرمایه‌گذاری است و اگر این سرمایه‌گذاری درست و اصولی انجام شود آنگاه اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خواهیم فهمید.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الله آسمند مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کودکان به‌عنوان آینده‌سازان نیاز به توجه خاص دارند و باید اهمیت ویژه‌ای به آن‌ها داده شود.
 
وی با بیان اینکه حساسیت برای توجه به کودکان و نوجوانان به این دلیل است که آینده خانواده، شهر و کشور به آن‌ها وابسته است تصریح کرد: اگر درک کنیم که هزینه برای آموزش کودکان سرمایه‌گذاری است و اگر این سرمایه‌گذاری درست و اصولی انجام شود آنگاه اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را خواهیم فهمید و در این صورت است که می‌پذیریم که کانون باید دستگاهی عریض و طویل‌تری داشته باشد.
 
آسمند با بیان اینکه باید از پراکنده‌کاری و موازی‌کاری خودداری شود خاطرنشان کرد: کانون به‌عنوان یک نهاد خاص است و مربیان آن سالیان سال آموزش دیده و به‌عنوان نیروهای توانمند فعال هستند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر این موضوع مورد توجه قرار گیرد که باید در جای جای کشور مراکز کانوان دایر شود آنگاه می‌توان گفت که آینده کشور تضمین شده است.
 
وی با اشاره به اینکه کمبود زیرساخت در ارتباط با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشکلی است که دست و پای ما را بسته است و اگر فضای موجود گسترش یابد و اگر پوشش آن به 70 درصد یا بیشتر برسد آنگاه مشکلات در این راستا رفع می‌شود اما درحال حاضر پوشش‌دهی کانون در چهارمحال و بختیاری 15 الی 20 درصد است.
 
آسمند از فعالیت 21 مرکز ثابت و چهار مرکز سیار روستایی و یک مرکز مکاتبه‌ای پستی در این استان خبر داد و افزود: این مراکز نمی‌توانند به‌خوبی همه شهرها و روستاها را تحت پوشش قرار دهند و نیاز است توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.
 
وی ار پوشش‌دهی 80 تا 85 درصدی روستاها توسط واحدهای سیار خبر داد و گفت: این واحدها سه روز در هفته سه الی چهار ساعت با دانش‌آموزان این روستاها در ارتباط می‌باشند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: لازم است تعداد مربیان در کانون افزایش یابند و زیرساخت‌ها هم فراهم شود همچنین لازم است تعداد کانون‌ها افزایش یابد.
 
آسمند یادآور شد: شهرکرد تنها شهر در سطح استان بوده که چهار مرکز دارد و در مابقی شهرها فقط یک مرکز مستقر است و واحدهای سیار در کوهرنگ، گندمان، خانمیرزا، سامان و بن و برخی از روستاهای شهرکرد تردد دارند و در این مناطق خدمات‌رسانی می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته 44 فعالیت در کل کانوان صورت می‌گرفت اذعان داشت: درحال حاضر این فعالیت‌ها به 62 افزایش یافته است که هشت فعالیت عمومی و به‌صورت رایگان ارائه می‌شود  و 54 فعالیت تخصصی و با اخذ شهریه است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری افزود: کتابخانه ازجمله فعالیت‌های عمومی است که در تمامی مراکز انجام می‌شود و با پالایش صورت گرفته 241 هزار کتاب در کتابخانه‌های سطح استان وجود دارد و همه این کتاب‌ها قابل بهره‌برداری هستند.
 
وی با بیان اینکه در طول یکی دو سال اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا آمار امانت کتاب پایین آمد و با وجود مراجعات امانت کتاب آن‌گونه که باید نبود و طی 6 ماه اول سال 1400 تعداد کتاب تحویل داده شده 400 تا 500 کتاب است اما در 6 ماهه نخست امسال این آمار به 30 هزار و 915 جلد رسید.
 
آسمند قصه‌گویی و آشنایی با قصه‌گویی را فعالیت دیگری دانست که در کانوان انجام می‌شود و خاطرنشان کرد: بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی در تاریخ 17 تا 24 مهر برگزار می‌شود، سال گذشته 403 نفر برای شرکت در این جشنواره در سامانه ثبت‌نام کردند و 204 اثر ارائه داده شد اما امسال از 378 نفری که در سامانه نام‌نویسی کردند و 298 اثر بارگذاری شد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پخش و نقد انیمیشن، تقلید گفت‌وگو، نشریه‌نگاری، آشنایی با قرآن و حدیث، شناخت سرزمین و مشاهیر و... از دیگر فعالیت‌هایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: کل پرسنل فعال در کانون استان 135 نفر است و کار اصلی و تخصصی در کانون توسط مربیان فرهنگی و هنری انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه همه مربیان ما آموزش‌دیده هستند و کار تخصصی آن‌ها ارتباط‌گیری با کودکان و نوجوانان است یادآور شد: کمبود مربی آموزش‌دیده یکی از مشکلاتی است که ما با آن مواجهیم.
 
آسمند از ساخت یک مرکز کانون در اردل و یک مرکز در پردنجان فارسان خبر داد و تاکید کرد: اگر مشکلی در بحث اعتبارات پیش نیاید مرکز اردل در بهار 1402 و مرکز پردنجان در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود، این دو مرکز علاوه‌بر مرکز یان‌چشمه است همچنین در شهرکرد مرکز کانون زبان که پروژه تکمیلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نام دارد در حال ساخت است و تاکنون 60 درصد پیشرفت دارد.
 
وی مجموع اعتبارات عمرانی سال گذشته کانون را 7 میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان و خاطرنشان کرد: این اعتبارات در سال 1401 به 9 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده است.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسیاری از تجهیزات در مراکز کانون به‌روز نیستند و نیاز است این مراکز تجهیز شوند.
 
آسمند یادآور شد: انجمن‌ها برای ارتباط مرکز با اعضای ارشد کانون راه‌اندازی شده‌اند و سال گذشته 6 انجمن شکل گرفته و امسال این تعداد به هفت رسیده‌ است.
 
وی با اشاره به قرارگیری در آستانه هفته ملی کودک گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری 150 عنوان برنامه در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها صورت گرفته است و در هر مرکز با توجه به ایام هفته برنامه‌های خاصی برگزار می‌شود.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از برگزاری شادی‌پیمایی خودرویی در روز پنجشنبه در شهرکرد خبر داد و عنوان داشت: در این برنامه خودروهای کانون تزئین و به اجرای برنامه می‌پردازند، همچنین تریلی سیار که متشکل از یک گروه 10 نفره از هنرمندان کشوری است چهار روز در این استان مستقر می‌شود و در فارسان، اردل، کیار، لردگان، خانمیرزا، شهرمرد و بروجن حضور می‌یابند و برخلاف هر سال در وستاهای محروم و پرجمعیت به اجرای برنامه می‌پردازند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51760

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51760/هزینه-آموزش-کودکان-نوجوانان-سرمایه-گذاری-محدودیت-پوشش-دهی-مراکز-کانون-پرورش-فکری-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir