کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور تاکید کرد

بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر راهی برای کاهش فقر سالمندی/ پرداخت حق بیمه براساس سطوح درآمدی هشت‌گانه

20 شهريور 1401 ساعت 12:51

بیت‌الله برقراری گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با هدف اجرای عدالت اجتماعی و پوشش بیمه‌ای برای همگان در جهت کاهش فقر سالمندی نیز گام بر می‌دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ بیت‌الله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این صندوق بیمه سال ۱۳۸۴ تاسیس و فلسفه تاسیس آن براساس اصل ۲۹ قانون اساسی که بیمه را همگانی تلقی کرده می‌باشد.
 
وی با اشاره به اینکه مشاغل کارگری، کارمندی و... بیمه داشتند تصریح کرد: باید برای بقیه آحاد جامعه بیمه درنظر گرفته می‌شد از همین‌رو این صندوق راه‌اندازی شد.
 
برقراری تاکید کرد: جامعه هدف ما کسانی هستند که در روستاها زندگی می‌کنند، به کشاورزی مشغول بوده و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر سکونت دارند که حدود ۳۰ میلیون نفر به‌صورت ناخالص هستند.
 
وی بیان داشت: سن ورود به این صندوق ۱۸ سال و حداکثر سن ۵۰ سال است، از ابتدای تاسیس این صندوق ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه‌شده فعال و غیرفعال داریم و از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه‌شده فعال هستند.
 
برقراری با بیان اینکه در حال حاضر ۷ میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند خاطرنشان کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم ۳۰۰ هزار نفر در این صندوق بیمه جذب شده است.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور اضافه کرد: امسال اراده کردیم یک میلیون نفر از جامعه هدف را بیمه کنیم و سهم چهارمحال و بختیاری از این تعداد ۱۳ هزار نفر است و این استان رتبه سه کشوری را تا این لحظه از آن خود کرده است.
 
وی اذعان داشت: با توجه به اهمیت این صندوق و جامعه هدف آن، هرچه ما بتوانیم چتر بیمه‌ای را گسترش دهیم بیشتر در جهت عدالت اجتماعی گام برداشته‌ایم.
 
برقراری پرداخت مستمری بازنشستگی، پرداخت مستمری ازکارافتادگی و پرداخت مستمری بازماندگان متوفی را از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر دانست و عنوان داشت: نقل و انتقال سوابق یکی دیگر از خدماتی است که در این صندوق بیمه ارائه می‌شود و این درحالی است که درمان جامعه هدف توسط بیمه سلامت انجام می‌شود.
 
وی افزود: سیاست ما این است که به سمت کفایت مستمری و ارائه خدمات بیشتر حرکت کنیم و جامعه هدف را به‌صورت خالص جذب کنیم چراکه با این کار از فقر سالمندی جلوگیری می‌شود.
 
برقراری با تاکید بر اینکه ثبات پایداری صندوق اهمیت بالایی دارد و لازم است در این راستا حق بیمه گرفته شده و سهم دولت به‌خوبی سرمایه‌گذاری شود بیان داشت: ارتقاء مالی صندوق اهمیت بالایی دارد، در این صندوق پشتیبانی یک به 10 است یعنی 10 نفر عضو صندوق می‌شود و یک نفر بازنشسته اما بنا است این مطلوبیت با جذب یک میلیون عضو به یک به 18 برسد و این باعث ارتقاء پشتیبانی صندوق می‌شود.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور بیان داشت: سطوح هشت‌گانه درآمدی در این صندوق وجود دارد و افراد براساس درآمد و طبق این سطوح مبالغی باید پرداخت شود، به این ترتیب که هر فردی باید پنج درصد از درآمدش را به‌عنوان حق بیمه بپردازد و دولت نیز 10 درصد می‌پردازد، بر این اساس اگر سطح درآمدی فردی یک میلیون تومان باشد باید 50 هزار تومان خودش و 100 هزار تومان دولت پرداخت کند.
 
وی ادامه داد: در بالاترین سطح هشت‌گانه صندوق، فردی که درآمدش 2 میلیون و 660 هزار تومان است باید 133 هزار تومان خودش و 266 هزار تومان دولت برایش بپردازد.
 
برقراری جامعه مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری را 164 هزار نفر عنوان و اضافه کرد: از این تعداد 49 هزار نفر یعنی 30 درصد عضو صندوق بیمه شده‌اند و 3 هزار نفر مستمری‌بگیر ناشی از ازکارافتادگی و فوت هستند.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51605

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51605/بیمه-اجتماعی-کشاورزان-روستائیان-عشایر-راهی-کاهش-فقر-سالمندی-پرداخت-حق-براساس-سطوح-درآمدی-هشت-گانه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir