کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری:

کلیه درمان‌های عمومی و تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد

15 شهريور 1401 ساعت 10:31

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: کلیه درمان‌های عمومی و تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد اما گاها توافقاتی میان طرفین مثلا در مورد رحم اجاره‌ای یا اهدای تخمک صورت می‌گیرد که بیمه تعهدی نسبت به آن ندارد‌.


علیرضا اصغرزاده مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد اظهار کرد: ۹۰ درصد این هزینه‌ها برای بخش‌های دولتی توسط بیمه سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرد.
 
وی تصریح کرد: هزینه‌های بخش‌های غیردولتی نیز توسط بیمه سلامت حتی در برخی موارد بیشتر از هزینه‌های عمومی بخش دولتی تقبل می‌شود.
 
اصغرزاده یادآور شد: این دستورالعمل سراسری است و بیمه‌های تامین اجتماعی و نیروهای مسلح نیز پوشش بیمه‌ای هزینه‌های اینچنینی را بر عهده دارند.
 
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: هر کسی سال گذشته جهت درمان ناباروری به طرف‌های قرارداد یا غیرقرارداد مراجعه کرده می‌تواند اسناد خود را به بیمه سلامت ارائه بدهد و بیمه این هزینه‌ها را به‌صورت خسارت متفرقه پرداخت می‌کند.
 
وی بیان داشت: افرادی که اسنادشان را ندارند می‌توانند با مراجعه به مرکز ناباروری اقدام به دریافت این مدارک کنند و با ارائه آن به بیمه سلامت هزینه‌های خود را بگیرند.
 
اصغرزاده با اشاره به اینکه بیمه سلامت هزینه‌های در مان ناباروری به هر تعداد در سال را پرداخت می‌کند خاطرنشان کرد: اگر زوجی برای فرزند دوم و سوم هم دچار ناباروری شوند، باز هم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
 
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه روستائیان تحت پوشش پزشک خانواده قرار دارند گفت: این افراد از طریق پزشک خانواده به متخصصین زنان و زایمان یا اورولوژی که به‌صورت تخصصی کار می‌کنند مراجعه کرده و اگر توسط متخصص نشان‌دار شوند در مراحل بعد نیاز به دریافت فرم اجرا ندارند.
 
وی ادامه داد: کلیه درمان‌های عمومی و تخصصی ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد اما گاها توافقاتی میان طرفین مثلا در مورد رحم اجاره‌ای یا اهدای تخمک صورت می‌گیرد که بیمه تعهدی نسبت به آن ندارد‌.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 51568

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51568/کلیه-درمان-های-عمومی-تخصصی-ناباروری-تحت-پوشش-بیمه-قرار-می-گیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir