کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرونده قتل عمد در شهرستان کوهرنگ با صلح و سازش خاتمه یافت

9 شهريور 1401 ساعت 10:59

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از صلح و سازش در یک فقره پرونده قتل عمد در شهرستان کوهرنگ خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ احمدرضا بهرامی اظهار داشت: در نتیجه تلاشهای مستمر اعضاء شورهای حل اختلاف و بزرگان طوایف بختیاری و همچنین پیگیری های مسئولان قضایی یک فقره پرونده قتل عمد در شهرستان کوهرنگ به صلح و سازش خاتمه و متهم پرونده که محکوم به قصاص نفس بود با رضایت اولیاء دم از چوبه دار رهایی یافت.

بهرامی افزود: با توجه به قرار داشتن در ایام سوگواری و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خانواده مقتول به حرمت این ایام و به عشق سیدالشهدا(ع) از حق قانونی و شرعی خود برای قصاص متهم گذشتند و موجب شدند تا وی برای بازگشت به زندگی و جبران خطاهای گذشته فرصتی دوباره به دست آورد.

 رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان کرد: ترویج فرهنگ گذشت و اصلاح ذات البین یکی از ارکان مهم سند تحول قضایی به شمار می آید که در قالب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی و افزایش سطح رضایتمندی مردم تسری می یابد.

وی افزود: در این راستا مرکز توسعه حل اختلاف استان با بهره گیری از ظرفیتهای ریش سفیدان، معتمدان محلی و سفیران صلح ضمن عملیاتی سازی سیاستهای دستگاه قضا سعی بر حل مشکلات مردم در مسیری جدای از روند قضایی و اداری دارد که  ماحصل آن ترویج فرهنگ بخشش و اعتلای اخلاق مداری در جامعه است.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 51536

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51536/پرونده-قتل-عمد-شهرستان-کوهرنگ-صلح-سازش-خاتمه-یافت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir