کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به صاحبان ایده در مناطق روستایی و عشایری چهارمحال و بختیاری

8 شهريور 1401 ساعت 13:26

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و مناطق عشایری پرداخت 360 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت را در دستور کار داریم و متقاضیانی که قصد اشتغال دارند و یا طرح‌هایی دارند که نیاز به تامین مالی دارند می‌توانند از این وام‌ها بهرمند شوند.


محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: دولت برنامه‌های متعددی برای رفع معضل بیکاری در دستور کار دارد.
 
وی با اشاره به تصمیم‌گیری دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا در سطح استان‌های مختلف و ازجمله استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: به‌عنوان نمونه در سال 1401 بیش از 11 نوع تسهیلات اشتغال‌زایی درحال پرداخت داریم که ورود این تسهیلات به عرصه تولید می‌تواند تاثیر بسزایی در ایجاد تحرک اقتصادی داشته باشد.
 
مولوی یادآور شد: در بدنه و تیم اقتصادی دولت در سه جبهه برای ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی شده است که شامل برنامه‌های کوتاه‌مدت، برنامه‌های با مدت زمان متوسط و برنامه‌های بلندمدت است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بخشی از تسهیلاتی که امسال پرداخت می‌شود، در سنوات قبل پرداخت نمی‌شدند و از همین‌رو طرح‌های تولیدی تامین مالی نشده بنابراین یا راکد می‌شد و یا نیمه‌فعال اما امسال این تسهیلات در سطح معقولی از لحاظ کمی و کیفی پرداخت می‌شود.
 
وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و مناطق عشایری پرداخت 360 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت را در دستور کار داریم و متقاضیانی که قصد اشتغال دارند و یا طرح‌هایی دارند که نیاز به تامین مالی دارند می‌توانند از این وام‌ها بهرمند شوند و محدودیتی در منابع مالی برای پرداخت تسهیلات برای صاحبان ایده و طرح‌ در مناطق روستایی و عشایری نداریم.
 
مولوی افزود: محلی که افراد برای دریافت تسهیلات باید به آن مراجعه کنند، بستگی به طرح آن‌ها دارد و مثلا طر‌ح‌های صنعتی باید به اداره صنعت، معدن و تجارت مراجعه و تکمیل پرونده نمایند.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی انواع کسب و کارهای خانگی خاطرنشان کرد: در سال 1401، تسهیلات ابلاغی به استان 70 درصد رشد داشته و 104 میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی انواع طرح‌های خانگی و طرح‌هایی که قابلیت اجرا در منازل مسکونی دارند در بین شهرستان‌های مختلف تخصیص داده و توزیع شده است.
 
وی ادامه داد: درحال‌حاضر در آستانه معرفی متقاضیان و بلافاصله به سیستم بانکی هستیم که با نرخ سود چهار درصد، علاوه‌براین 104 میلیارد تومان ابلاغ تسهیلات دوم را نیز داریم که بعد از جذب بودجه مرحله اول جذب می‌شود.
 
مولوی اذعان داشت: وام‌های مشاغل خانگی توسط چهار دستگاه درحال پرداخت است که شامل اداره کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، تسهیلات اشتغال خانگی تسهیلات تکلیفی هستند و باید پرداخت شوند و سیستم بانکی نمی‌تواند تعلیل به‌صورت گسترده یا فراگیر صورت دهد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان داشت: تکلیفی بودن این تسهیلات سبب شده که در مدتی که دولت روی کار آمده کل تسهیلات در سطح استان پرداخت شود و اگر متقاضی در این زمینه مشکل داشت می‌تواند با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به‌صورت مورد مشکل را رفع کند.
 
وی یادآور شد: پرداخت تسهیلات به افرادی که قصد راه‌اندازی اشتغال دارند برای ما اهمیت بالایی دارد از همین‌رو این موضوع که پرونده‌ای خارج از ضوابط معطل بماند برای ما قابل قبول نیست.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51527

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51527/اعطای-تسهیلات-ارزان-قیمت-صاحبان-ایده-مناطق-روستایی-عشایری-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir