کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر آموزش و پرورش:

دشمنان با شهادت شهیدان رجایی و باهنر به دنبال نابودی ایران بودند/ معلمان مهره‌های کلیدی در تعلیم و تربیت

7 شهريور 1401 ساعت 13:35

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شهریورماه سال 1361 و شهادت دو معلم آموزش و پرورش در جایگاه رئیس جمهور و نخست وزیر گفت: تصور دشمنان این بود که با شهادت دو مسئول تراز اول کشور بقا و دوام مملکت را نابود می‌کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران و سرزمین شجاعان، دلیران و شهیدان است.
 
وی با اشاره به شهریورماه سال 1361 و شهادت دو معلم آموزش و پرورش در جایگاه رئیس جمهور و نخست وزیر تصریح کرد: تصور دشمنان این بود که با شهادت دو مسئول تراز اول کشور بقا و دوام مملکت را نابود می‌کنند.
 
نوری تاکید کرد: اگر این اتفاق در هر کشور دیگری رخ می‌داد قطعا سقوط می‌کرد اما در کشوری که امام عصر (عج) صاحب آن است و در مسیر سیدالشهدا قرار دارد و با امامت مردی که براساس آموزه‌های دینی گام بر‌می‌دارد چنین محاسبه‌ای غلط است.
 
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیدیم که در مکتب اسلام، شهدا نهال انقلاب را آبیاری کردند و امروز با اقتدار این نهال تبدیل به درختی تناور شده است و در تمامی معادلات جهانی نقش‌آفرینی می‌کند اضافه کرد: شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی خود الگویی تحت عنوان دولت مردمی را به جا گذاشتند که خواسته همه دولت‌ها بوده است.
 
وی ادامه داد: پس از سال‌ها دولت مردمی درحال تکرار است، این دولت بین مردم، با مردم و برای مردم و انقلاب کار می‌کند، در دنیا حکم‌رانی خوب را پاسخگو، صادق و شفاف در امور می‌دانند، ما معتقدیم حکم‌رانی که در غرب به ما القا می‌شود برای سیطره بر کشورهای عقب نگه‌داشته شده و یا کمتر توسعه‌یافته دستاویزی مردود است، چراکه اینها با عنوان الگوهایی چون جامعه مدنی، حکمرانی خوب، مدیریت دولتی نوین و... به دنبال سلطه بر کشورهای دیگر هستند.
 
نوری یادآور شد: ما الگویی بومی داریم که مبتنی بر این تمدن، فرهنگ و آموزه‌های دینی است و با این الگو حکم‌رانی شایسته صورت می‌گیرد، در حکم‌رانی متعالی، مولفه اول تربیت است و حکومت این وظیفه را دارد.
 
وی شکوفایی علمی را یکی دیگر از وظایف دولت عنوان و خاطرنشان کرد: شکوفایی علمی در دو حوزه پرتاب ماهواره و قرارگیری در مدار و کسب قله‌های المپیادهای جهانی توسط دانش‌آموزان برای اولین بار با 20 مدال جهانی به خوبی قابل مشاهده است، شکوفایی علمی یعنی در سلول‌های بنیادی معلمی به نام زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی توانست علی‌رغم تمامی محرومیت‌ها و تحریم ایران را در ردیف سه کشور اول جهان قرار دهد.
 
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه شکوفایی علم و دانایی بدان معنا است که شهید والامقام حسن تهرانی مقدم، ایران را در قله موشکی دنیا قرار دهد گفت: شهیدان هسته‌ای و جوانان این مرز و بوم در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ایران را در قله‌های جهانی قرار دادند، دولت با جدیت در این راستا کار می‌کند و حدود 19 مصوبه دستگاهی برای تسهیل کارهای دانش‌بنیان، مخترعین و مبتکرین به تصویب رسیده است.
 
نوری ادامه داد: استخدام، بورسیه، تسهیلات، امکانات و... در اختیار نخبگان قرار خواهد گرفت و برای پیشرفت هرچه بیشتر حمایت خواهند شد.
 
وزیر آموزش و پرورش معلمان را مهره کلیدی در تربیت دانست و تاکید کرد: معلمان در خط مقدم تعلیم و تربیت حضور دارند، از همین‌رو دولت رتبه‌بندی معلمان را بعد از 11 سال اجرا می‌کند.
 
وی با اشاره به مردمی‌سازی دولت گفت: امام خمینی (ره) بقای حکومت را منوط به نظر مردم دانستند و قانون اساسی را پس از بررسی توسط خبرگان رهبری به رای گذاشتند، این درحالی است که انتخاب رئیس جمهور در ایران به‌صورت مستقیم صورت می‌گیرد، اما در کشورهای داعیه‌‎دار دموکراسی به صورت الکترال انجام می‌شود و این بدان معنا است که مردم در تمامی ارکان حکومت ازجمله تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت نقش دارند.
 
نوری ادامه داد: در دوران دفاع مقدس مردم آمدند و جنگ را اداره کردند و این تنها جنگی بود که در آن در طول تاریخ ایران یک وجب از خاک کشور از دست نرفت، لذا در همه بخش‌ها مردم به‌عنوان عناصر موثر فراخوانده می‌شوند.
 
وزیر آموزش و پرورش راهبرد دیگر دولت مردمی را شفافیت دانست و عنوان داشت: این دولت با تکیه بر الطاف الهی و توان مردم پیش ‌می‌رود و در 31 سفر رئیس جمهور و هیئت دولت فقط برای آموزش و پرورش بیش از 28 هزار میلیارد تومان بودجه درنظر گرفته شد.
 
وی بیان داشت: اشتغال در مناطق دوردست رشد بالایی داشته و مسکن ملی به‌صورت جدی درحال دنبال شدن است.
 
نوری اذعان داشت: عدالت یعنی ما در هر استانی حاضر شویم و محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها را ببینیم و در جهت رفع محدودیت‌ها و تقویت ظرفیت‌ها اقدام کنیم.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51520

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51520/دشمنان-شهادت-شهیدان-رجایی-باهنر-دنبال-نابودی-ایران-بودند-معلمان-مهره-های-کلیدی-تعلیم-تربیت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir