کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

حدود 40 درصد، کود اوره چهارمحال و بختیاری تامین شده است/ پرداخت 65 درصد بهای گندم کشاورزان استان

6 شهريور 1401 ساعت 11:59

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون حدود 40 درصد از کود اوره چهارمحال و بختیاری تامین، حمل و توزیع شده است گفت: همچنین 35 درصد کودهای فسفاته و پتاسه نیز حمل شده است و روند حمل و توزیع ادامه دارد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ محسن مهدوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان مجری طرح خودکفایی کشور در زمینه کودهای شیمایی، در سال جاری اقدام به تامین کود مورد نیاز استان کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 40 درصد از کود اوره چهارمحال و بختیاری تامین، حمل و توزیع شده است افزود: همچنین 35 درصد کودهای فسفاته و پتاسه نیز حمل شده است و روند حمل و توزیع ادامه دارد.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سهمیه کودهای اوره، پتاسه و فسفاته استان طبق سهمیه تخصیصی قابل جذب و حمل است.
 
مهدوی عنوان کرد: در سال جاری تولید بذر آبی گندم به شرکت خدمات حمایتی واگذار شد، برآورد پیش‌بینی شده برداشت یک هزار و 200 تن گندم آبی اصلاح شده در طبقات و ارقام مختلف از اراضی چهارمحال و بختیاری است.
 
وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود یک هزار و 50 تن از این بذر تامین شده و عملیات بوجاری نیز از چند روز قبل آغاز شده و در حال انجام است.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: 65 درصد بهای گندم کشاورزان پرداخت شده و مابقی پس از تکمیل بار تسویه حساب و پرداخت می‌شود.
 
مهدوی بیان کرد: تاکنون هیچ افزایش قیمتی در زمینه کودهای شیمیایی اعلام نشده است و کماکان این محصولات با قیمت قبل در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 51506

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51506/حدود-40-درصد-کود-اوره-چهارمحال-بختیاری-تامین-شده-پرداخت-65-بهای-گندم-کشاورزان-استان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir