کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک روانشناس:

قدردانی زوجین از یکدیگر پایه‌های زندگی مشترک را مستحکم می‌کند

2 شهريور 1401 ساعت 11:15

یک روانشناس گفت: ابراز قدردانی در زندگی باعث انتقال حس خوب به طرف مقابل می‌شود و این احساس خوب دوطرفه است که می‌تواند در استحکام پایه‌های زندگی موثر باشد.


ابراهیمی روانشناس در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ابراز قدردانی در زندگی باعث انتقال حس خوب به طرف مقابل می‌شود و این احساس خوب دوطرفه است.
 
وی بیان داشت: در زندگی مشترک قدردانی از همسر برای انجام کارهای خانه، فعالیت در خارج از منزل و... اهمیت بالایی دارد چراکه با این کار زوجین از توجه یکدیگر نسبت به خود آگاه می‌شوند.
 
ابراهیمی یادآور شد: کمک کردن در کارهای منزل و پخت غذا شیوه‌ای دیگر از قدردانی از همسر است در ضمن باید آقایان بدانند بانوان برای تهیه غذا و تمیزی خانه وقت گذاشتند.
 
این روانشناس اضافه کرد: مشخص کردن دلیل قدردانی بیشتر باعث ایجاد خشنودی در طرف مقابل می‌شود و کارهای ساده‌ اینچنینی می‌تواند در استحکام پایه‌های زندگی موثر باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای تشکر باید خلاقیت به خرج داد و این کار فقط با گفتن یک کلمه صورت نگیرد، ضمن اینکه لازم است برای قدردانی تلاش فرد دیده شود و نتیجه چندان مدنظر قرار نگیرد.
 
ابراهیمی یادآور شد: قدردانی زوجین در جمع تاثیر بسیار بالایی دارد و اعتماد به نفس همسران را بالا برده و حس ارزشمندی به فرد می‌دهد، اما این بدان معنا نیست که در جمع از هم قدردانی کنیم و در خلوت رفتارمان به‌گونه‌ای دیگر باشد.
 
وی با اشاره به اهیمت هدیه دادن در زندگی مشترک بیان داشت: با این کار به همسرمان نشان می‌دهیم که برایمان اهمیت دارد و همواره باید این نکته را مدنظر داشت که همین رفتارهای کوچک است که می‌تواند زندگی را گرم و روبط بین افراد را مستحکم سازد.
 
انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51470

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51470/قدردانی-زوجین-یکدیگر-پایه-های-زندگی-مشترک-مستحکم-می-کند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir