کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری;

آب سد زاینده‌رود براساس زمانبندی مشخص رهاسازی شد/ رفع گل‌آلودی آب امشب، نهایتا فردا

1 شهريور 1401 ساعت 15:31

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: سد زاینده رود در حیطه مدیریت و بهره‌برداری آب منطقه‌ایی اصفهان است، لذا براساس برنامه مصوب در حوزه زاینده‌رود در زمان‌های مشخص رها‌سازی آب را انجام می‌دهند.


مسلم صادقی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با جهانبین نیوز; اظهار کرد: شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ایی در سراسر کشور مستقل هستند.

 
وی افزود: سد زاینده رود در حیطه مدیریت و بهره‌برداری آب منطقه‌ایی اصفهان است، لذا براساس برنامه مصوب در حوزه زاینده‌رود در زمان‌های مشخص رها‌سازی آب را انجام می‌دهند.
 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رهاسازی امروز آب سد زاینده‌رود مطابق برنامه در حال انجام است، حجم آبی هم رها‌سازی شده است ۸۰ مترمکعب در ثانیه است.
 
صادقی عنوان کرد: چون حجم آب مخزن سد زاینده‌رود پایین بود، رگه‌هایی از گل وارد آب شد و باعث شد به‌صورت موقت کدورت ایجاد شود، باتوجه به رایزنی‌هایی که با مجموعه آب منطقه‌ای اصفهان انجام شد، پیش‌بینی شد نهایتا تا آخر شب یا فردا صبح گل‌آلودگی آب زاینده‌رود به صورت کامل رفع می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: بازدیدی از وضعیت ر‌‌ودخانه انجام شد که معلوم شد تا مارکده آب صاف شده و کدورت آن بسیار کم شده است، اما هنوز کمی کدورت در رودخانه وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود نهایتا تا آخر امشب یا اوایل صبح فردا رفع شود.
 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نگرانی خاصی از بابت تامین آب وجود ندارد، ضمن اینکه تقریبا خط‌های پدافندی انتقال تامین آب را پوشش می‌دهند و همچنین طی چند روز گذشته ظرفیت شبکه آبرسانی پایدار شده است.
 
صادقی بیان کرد: آب سد زاینده رود به مدت پنج روز باز است ولی گل‌آلودگی رودخانه به مرور زمان کم می‌شود اما تا به انتهای حوزه برسد کمی گل‌آلود و کدر است که حدود ۲۰ تا ۲۴ ساعت طول می‌کشد.
 
وی تاکید کرد: خط قرمز مجموعه وزارت نیرو آب شرب است، حتی یک درصد هم نمی‌توان احتمال داد باز شدن آب سد زاینده رود از روی عمد بوده باشد، این آب طبق برنامه رهاسازی شده است اما چون سطح آب مخزن سد پایین بود باعث شده آب گل‌آلود باشد.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 51466

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51466/آب-سد-زاینده-رود-براساس-زمانبندی-مشخص-رهاسازی-رفع-گل-آلودی-امشب-نهایتا-فردا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir