کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای طرح‌های آبخیزداری در 411 هکتار از مساحت چهارمحال و بختیاری

1 شهريور 1401 ساعت 9:11

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون مطالعات طرح‌های آبخیزداری در ۷۸۰ هزار هکتار معادل ۴۷ درصد مساحت استان با اولویت مناطق بحرانی که بیشترین میزان فرسایش خاک و رسوب را دارد، اجرا شده و تاکنون در ۴۱۱ هزار هکتار استان طرح‌های آبخیزداری انجام شده است.


اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این استان به‌عنوان پایلوت طرح‌های آبخیزداری معرفی شد.

وی بیان داشت: انتخاب این استان با این هدف صورت گرفت تا علاوه‌بر انجام فعالیت‌های آبخیزداری که در گذشته اجرا شده، فعالیت‌های جدیدتری نیز انجام شود و در حوضه‌های آبخیز نیز کارهای مطالعاتی و اجرایی انجام شود.  

احمدی یادآور شد: هم‌اکنون مطالعات طرح‌های آبخیزداری در ۷۸۰ هزار هکتار معادل ۴۷ درصد مساحت استان با اولویت مناطق بحرانی که بیشترین میزان فرسایش خاک و رسوب را دارد، اجرا شده و تاکنون در ۴۱۱ هزار هکتار مساحت استان طرح‌های آبخیزداری انجام شده است.

احمدی افزود: درحال حاضر 4 هزار و ۳۰۰ سازه طرح آبخیزداری در استان انجام شده است که 3 هزار و ۳۰۰ طرح از این تعداد سازه‌ و یک‌هزار طرح بیولوژیک و بیومکانیکی است که سازه‌های احداث شده هفت متر ارتفاع دارد.

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 51455

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51455/اجرای-طرح-های-آبخیزداری-411-هکتار-مساحت-چهارمحال-بختیاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir