کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری:

افتتاح و بهره‌برداری از ۳۱۴ پروژه در هفته دولت/ راه‌آهن مبارکه-سفیددشت-شهرکرد بهمن‌ 1402 به بهره‌برداری می‌رسد

31 مرداد 1401 ساعت 10:18

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته دولت امسال ۳۱۴ پروژه قابل افتتاح با اعتبار هزینه شده یک هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ علی حیدری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۳۱۴ پروژه قابل افتتاح با اعتبار هزینه شده یک هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین ۹۱ پروژه با اعتبار ۳۳۱ میلیارد تومان در هفته دولت سال‌جاری کلنگ‌زنی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمع کل پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر و هفته دولت ۱۴۰۰ نیز ۶۱۸ طرح است که با اعتبار ۲ هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیدند، همچنین در این دوره ۱۸۵ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شدند.

حیدری با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از  ۳۱۴ پروژه قابل افتتاح و بهره‌برداری ۶۷۶ اشتغال ایجاد شده است، گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های آموزشی، بهداشت و درمان، خدماتی، دامپروری، زیرساخت، صنعتی، فضای اداری، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی هستند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود 767 شغل به دنبال کلنگ‌زنی 91 پروژه جدید در چهارمحال و بختیاری در هفته دولت ایجاد شود، عنوان کرد: طرح‌های کلنگ‌زنی در حوزه‌های آموزش، دامپروری، زیرساخت، کشاورزی، گردشگری، مسکونی و ورزشی هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از تامین هزینه برای 36 طرح از محل بخش خصوصی و خیری در هفته دولت سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اعتبار تامین شده برای پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری از 6 محل تامین شده است که شامل 532 میلیارد تومان ملی، 117 میلیارد تومان استانی، 223 میلیارد تومان داخلی، 169 میلیارد تومان تسهیلات و 305 میلیارد تومان شخصی است، 35 میلیارد تومان نیز از سایر منابع تخصیص داده شد.

حیدری اضافه کرد: اعتبار تامین شده برای پروژه‌های کلنگ‌زنی نیز از 6 محل تامین شده است که شامل 155 میلیارد تومان ملی، 74 میلیارد تومان استانی، 64 میلیارد تومان داخلی، 2 میلیارد تومان تسهیلات و 15 میلیارد تومان شخصی است، 19 میلیارد تومان نیز از سایر منابع تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین پروژه در هفته دولت امسال مربوط به شهرستان شهرکرد و بعد از آن شهرستان لردگان است، بیان کرد: بیشترین طرح‌ها نیز مربوط به شهرستان کوهرنگ است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: پروژه‌های شاخصی که امسال در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، شامل فاضلاب شهر بن، طرح آبرسانی پدافندی به شهرکرد، تقویت ایستگاه‌های برق و... هستند.

حیدری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود راه‌آهن مبارکه_ سفیددشت_شهرکرد بهمن‌ماه سال 1402 به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به وجود برخی احتمالات درخصوص کاهش آب در خط انتقال زاینده رود، عملیات اجرایی انتقال آب از چشمه دیمه به خط کوهرنگ به طول 9 کیلومتر آغاز شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از حدود 13 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور، سه مرحله به مبالغ 670 میلیارد تومان، 450 میلیارد تومان و یک هزار و 100 میلیارد تومان، جمعا 2 هزار و 220 میلیارد تومان به استان اختصاص داده شده است.

حیدری عنوان کرد: اعتبارات مناسبی برای راه‌آهن و خط انتقال آب بن به بروجن اختصاص داد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به چهارمحال و بختیاری سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 51449

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51449/افتتاح-بهره-برداری-۳۱۴-پروژه-هفته-دولت-راه-آهن-مبارکه-سفیددشت-شهرکرد-بهمن-1402-می-رسد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir