کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد

عدم خوددرمانی در مرحله دوم ابتلا به بیماری کرونا و بروز التهاب/ در زمان ابتلا، از مصرف غذاهای سرد خودداری کنید

29 مرداد 1401 ساعت 13:45

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: به هیچ عنوان در مرحله دوم ابتلا به بیماری کرونا که التهاب بروز می‌کند، نباید خوددرمانی انجام شود و تشخیص اینکه نیاز به استفاده از داروی ضدالتهاب وجود دارد یا خیر باید با نظر و تشخیص پزشک باشد.


ناصر خسروی متخصص بیماری‌های عفونی و فوکال پوینت سانتر کرونای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بیماری کرونا یک بیماری تقریبا دومرحله‌ای است، در مرحله اول بحث ویروس مطرح است و در مرحله دوم التهاب بیان می‌شود.
 
وی افزود: به هیچ عنوان در مرحله دوم ابتلا به بیماری کرونا که التهاب بروز می‌کند، نباید خوددرمانی انجام شود و تشخیص اینکه نیاز به استفاده از داروی ضدالتهاب وجود دارد یا خیر باید با نظر و تشخیص پزشک باشد.
 
متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: اگر دو هفته از ابتلا به کرونای فردی گذشته باشد، حال عمومی وی خوب باشد و تنگی نفس یا دیگر علائم عمومی را ندارد، نیازی به مراجعه مجدد به پزشک ندارد و به لحاظ واگیری هم بعد از دو هفته احتمال سرایت بیماری از بین می‌رود.
 
خسروی با اشاره به اینکه در سویه جدید کرونا درگیری ریوی کمتر است، عنوان کرد: احتمال انتقال بیماری دو روز قبل از بیماری و ده روز بعد از ابتلا است.
 
وی خاطرنشان کرد: تب معمولا در افراد بزرگسال یا کودکان نشان دهنده یک پروسه عفونی یا التهابی است، اگر عامل تب برطرف شود، تب دیگر بالا نمی‌رود ولی اگر عامل تب برطرف نشود بعد از اینکه اثر تب بر از بین رفت مجددا تب شروع می‌شود.
 
متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: کرونا با توجه به ماهیت التهابی که دارد، در هر نقطه از بدن می‌تواند التهاب ایجاد کند و باعث بروز علائم شود.
 
خسروی درخصوص رژیم غذایی در دوران ابتلا به کرونا بیان کرد: سعی شود در این دوران از غذاهای سرخ کردنی استفاده نشود، همچنین از خوردن غذاهای سرد مثل ماست و دوغ، گوشت مرغ، گوشت ماهی و... پرهیز شود، میوه‌های فصل مثل خربزه، انگور و... حساسیت‌زا هستند که نباید مصرف شوند.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 


کد مطلب: 51433

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51433/عدم-خوددرمانی-مرحله-دوم-ابتلا-بیماری-کرونا-بروز-التهاب-زمان-مصرف-غذاهای-سرد-خودداری-کنید

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir