کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار شهرستان شهرکرد;

همچنان رسیدن آب چشمه کوهرنگ چاره کار بی‌آبی در شهرکرد است/ استفاده از ۱۱ چاه و خط پدافندی سامان به شهرکرد

21 مرداد 1401 ساعت 21:45

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: در حالت عادی چیزی حدود ۶۵۰ لیتر بر ثانیه مصرف شهر شهرکرد است اما با توجه به اینکه مخازن خالی هستند باید ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب تامین شود که تنها اضافه شدن آب کوهرنگ می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل را رفع کند.


به گزارش جهانبین نیوز; عبدالعلی ارژنگ فرماندار شهرستان شهرکرد امشب در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به دنبال قطعی آب چشمه کوهرنگ براساس ضرورت، چاه های کشاورزی شناسایی شده پیرامون شهرکرد به مجموعه آب شهرکرد اضافه شدند.

 
وی افزود: در مجموع در شهرکرد ۱۱ حلقه چاه شامل دو حلقه چاه از فرودگاه شهرکرد، سه حلقه چاه از شهرداری شهرکرد و ۶ حلقه چاه کشاورزی وارد مدار شدند.
 
فرماندار شهرستان شهرکرد ادامه داد: دبی ورودی این تعداد چاه ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که بخشی از کسری آب شهرکرد را تامین می‌کند.
 
ارژنگ عنوان کرد: همچنین استفاده از خط پدافندی انتقال آب از سامان به شهرکرد نیز در دستور کار قرار گرفت و طبق آخرین بازدیدی که امروز ظهر ساعت ۱۴ از محل خط انتقال انجام گرفت چیزی حدود ۸۰ لیتر بر ثانیه آب در شهرکرد تحویل داده می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به قطعی و کاهش فشار آب طولانی طی روزهای گذشته مصرف شبکه طی امروز بیشتر از حد تصور بود و به شکلی که باعث شد کد ارتفاعی مخازنی که آب داشتند پایین بیاید.
 
فرماندار شهرستان شهرکرد اضافه کرد: تاکید بر این است تا با تمهیداتی عدالت توزیع آب رعایت شود که متاسفانه کاهش کد ارتفاعی اجازه این کار را نمی‌دهد.
 
ارژنگ بیان کرد: آخرین پیگیری‌های انجام گرفته در راستای رفع کدورت آب کوهرنگ و اقدامات در تصفیه خانه گردنه خولک نشان می‌دهد که در ساعات پایانی امروز مشکل آب رفع شود.
 
وی تاکید کرد: در حالت عادی چیزی حدود ۶۵۰ لیتر بر ثانیه مصرف شهر شهرکرد است اما با توجه به اینکه مخازن خالی هستند باید ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب تامین شود که تنها اضافه شدن آب کوهرنگ می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل را رفع کند.
 
فرماندار شهرستان شهرکرد تصریح کرد: آبرسانی توسط ۷۰ دستگاه تانکر اعزامی از سراسر کشور به صورت سیار همچنان ادامه دارد.
 
ارژنگ از مردم شهرکرد و دیگر شهرهای اطراف که دچار مشکل آبی شدند عذرخواهی کرد و گفت: امید است با تلاش تیم‌های کاری از سراسر کشور هر چه سریع‌تر این معضل رفع شود.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج


کد مطلب: 51367

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51367/همچنان-رسیدن-آب-چشمه-کوهرنگ-چاره-کار-بی-آبی-شهرکرد-استفاده-۱۱-چاه-خط-پدافندی-سامان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir