کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار چهارمحال و بختياری؛

پروژه آبرسانی بن- بروجن امسال به بهره‌برداری می‌رسد

6 مرداد 1401 ساعت 10:05

استاندار چهارمحال و بختياری گفت: ۳۱۸۰ ميليارد تومان برای تکميل پروژه‌های آبی چهارمحال و بختياری در سفر رياست جمهوری به استان مصوب شد که پروژه مهم آبرسانی استان نيز در مصوبات سفر ديده شده است، امسال پروژه آبرسانی بن- بروجن به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حيدری شب گذشته در برنامه زنده تلويزيونی در شبکه استانی جهانبين با اشاره به مصوبات سفر رياست جمهوری به چهارمحال و بختياری، اظهار کرد: يکی از راهبردهای دولت سيزدهم و رئيس‌جمهور حضور در استان‌ها و احصای مشکلات است، زيرا با پشت‌ ميزنشينی نمی‌توان به‌طور کامل در جريان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياری افزود: فراهم کردن مقدمات سفر رياست جمهوری به استان از ماه‌ها قبل از انجام در دستور کار قرار گرفت، جلسات متعددی برگزار شد و برنامه‌ريزی‌ها نيز بر اساس سند آمايش انجام شد، پروژه‌های اولويت‌دار استان با يک نگاه همه‌جانبه اتتخاب شد، پروژه‌های راکد احصا و در جلسات متعدد اين پروژه‌ها با حضور معاون اول رئيس جمهور به تصويب رسيد، قبل از اين جلسه دغدغه‌های استان با وزرا در ميان گذاشته شد.

وی با تاکيد بر اينکه مصوبات سفر رياست جمهوری به چهارمحال و بختياری ابلاغ شد، عنوان کرد: پروژه‌های مصوب سفر رياست‌جمهوری به استان بايد ظرف دو سال به اتمام برسد، چند پروژه برای آغاز بکار به تصويب رسيد، اميدواريم اين مصوبات موجب تحول در استان شود.

حيدری با اشاره به اينکه اعتبارات قابل توجهی به چهارمحال و بختياری در سفر رياست جمهوری اختصاص يافت، يادآورشد: در مجموع ۲۶ هزار ميليارد تومان اعتبار در سفر به استان اختصاص يافت که ۱۲ هزار ميليارد تومان آن اعتبار تملک دارايی سرمايه‌ای است، ستاد ويژه پيگيری مصوبات سفر در استان تشکيل شود تا روند تحقق مصوبات تسهيل شود.

استاندار چهارمحال و بختياری ادامه داد: پس از جذب اعتبارات سفر رياست جمهوری شاهد تحول در حوزه اشتغال، تکميل پروژه‌های عمرانی و محروميت‌زدايی خواهيم بود، در تخصيص اعتبار جزو چند استان برتر کشور هستيم.

وی خاطرنشان کرد: يکی از دغدغه‌ها و مطالبات مهم مردم چهارمحال و بختياری مسئله آب است، بر روی بحث تامين آب پايدار متمرکز شديم، در سفر رياست جمهوری به استان تلاش شد تا با جذب اعتبار پروژه‌های آبی متوقف شده با تزريق اعتبار فعال شود، تامين آب سهم مهمی در توسعه و پيشرفت استان دارد.

حيدری گفت: ۳۱۸۰ ميليارد تومان برای تکميل پروژه‌های آبی چهارمحال و بختياری در سفر رياست جمهوری به استان مصوب شد که پروژه مهم آبرسانی استان نيز در مصوبات سفر ديده شده است، امسال پروژه آبرسانی بن- بروجن به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار چهارمحال و بختياری با بيان اينکه ۲۱۴۰ ميليارد تومان برای تامين آب روستايی، تکميل شبکه فاضلاب، بازسازی شبکه‌های آبرسانی فرسوده و .... تخصيص پيدا کرده است، اظهار کرد: اعتبار خوبی برای تکميل سدهای نيمه‌تمام استان در نظر گرفته شده است، ۱۴۰۰ ميليارد تومان برای تامين آب کشاورزی در نظر گرفته شد.

وی بيان کرد: اکثر پروژه‌های راکد چهارمحال و بختياری فعال شده است، سرکشی از پروژه‌های نيمه‌تمام عمرانی در دستور کار قرار دارد.

حيدری با تاکيد بر اينکه در مجموع ۳۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختياری وجود دارد، گفت: اين عدد بايد تا ظرف چهار سال به ۵۰۰ هکتار برسد، اعتبار سفر رياست جمهوری در اين حوزه موثر است.

استاندار چهارمحال و بختياری در ادامه با اشاره به پروژه‌های نيمه‌تمام حوزه راه‌سازی، يادآورشد: ۵۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار برای جاده‌های روستايی، فرودگاه، راه‌آهن مبارکه_ سفيددشت به شهرکرد و ساير پروژه‌های عمرانی در سفر رياست جمهوری اختصاص يافت، راه‌آهن تا پايان ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسيد.

وی اضافه کرد: اعتبار قابل توجهی برای پروژه شهرکرد- شلمزار- ناغان به کارون چهار در نظر گرفته شده و اين پروژه‌ اکنون فعال است، طی دو سال آينده شاهد تحول در حوزه زيرساخت‌های راه و راه‌آهن در استان خواهيم بود.

حيدری در خصوص انتصابات مديران در چهارمحال و بختياری، توضيح داد: انتصابات روال خود را در کنار پيگيری ساير امورات طی کرده است، انتصابات در اختيار استاندار سرعت گرفت و از ساير استان‌ها جلوتر هستيم، انتصابات مديران‌کل در هفته‌های آينده سرعت خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياری بيان کرد: پس از تصميم شورای اسلامی شهرکرد، انتخاب شهردار تسريع می‌شود، بايد وحدت در استان حفظ شود.

انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 51261

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51261/پروژه-آبرسانی-بن-بروجن-امسال-بهره-برداری-می-رسد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir