:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> جهان بین - شهرکرد گران‌ترین شهر به لحاظ ملک و مسکن بعد از تهران/ چرایی این گرانی‌ها از کجا نشأت می‌گیرد - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

شهرکرد گران‌ترین شهر به لحاظ ملک و مسکن بعد از تهران/ چرایی این گرانی‌ها از کجا نشأت می‌گیرد

6 مرداد 1401 ساعت 9:40

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد یک شهر دانشگاهی، صنعتی و... نیست اما به عنوان یک شهر کوچک با جمعیت حدود 200 هزار نفر، بعد از تهران گران‌ترین شهر کشور به لحاظ زمین و مسکن است.


فرشاد ریاحی مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مباحث زیادی بر قیمت زمین در شهرکرد تاثیرگذار است.
 
وی افزود: کوهستانی بودن این شهر باعث می‌شود تا هزینه‌های آماده‌سازی زمین در آن بالا برود، برای مثال در منطقه میرآباد شهرکرد برای تهیه زمین حتی مجبور به کوه بری هستیم.
 
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در شهرکرد با محدودیت‌هایی برای تهیه زمین مواجه هستیم، برای مثال اغلب اراضی اطراف این شهر کشاورزی نوع یک هستند و تغییر کاربری آن امکان پذیر نیست.
 
ریاحی عنوان کرد: علاوه بر این موارد، عوامل فرهنگی نیز در گرانی زمین در شهرکرد دخالت دارند، که ازجمله آن اعتقادات مردم به مالکیت زمین است، در چهارمحال و بختیاری مالکیت زمین از گذشته تاکنون بسیار مهم بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: از دیرباز در چهارمحال و بختیاری صنعت قویی وجود نداشت، اشتغال به درستی مدیریت و برنامه‌ریزی نشده بود، پول‌های سرگردان در دست مردم وجود دارد که نمی‌دانند برای حفظ آن باید چه کنند.
 
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از همین رو تمامی پول‌های سرگردان وارد بازار زمین شده و مردم به خرید زمین روی آورده‌اند، شاید اگر یک صنعت قوی در شهرکرد وجود داشت پول‌ها و سرمایه‌ها به سمت صنعت هدایت می‌شد.
 
وی بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری سرمایه‌ها به سمت معامله‌گری هدایت می‌شوند، پول‌هایی در دست مردم است که نمی‌توانند برای آن تصمیم گیری کنند.
 
ریاحی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری را نباید با استان‌های دیگر مقایسه کرد، گفت: در این استان به نسبت موقعیت، توانایی مردم و شرایط حاکم در آن، بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد.
 
وی تاکید کرد: امروز در شهرکرد اگر زمینی خرید و فروش می‌شود تمامی بنگاه‎های معاملاتی ملک از آن خبر دارند، که زمینی در مکانی و با این قیمت به فروش رفته است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این‌ها مسائلی است که به قیمت زمین در شهرکرد دامن می‌زند و باعث شدند شهرکرد که نه یک شهر دانشگاهی، نه صنعتی و... است به عنوان یک شهر کوچک با جمعیت حدود 200 هزار نفری بعد از تهران گران‌ترین شهر کشور به لحاظ زمین و مسکن باشد.
 
ریاحی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در سال‌های گذشته مهاجرپذیر شده است و اکثر افرادی که زمانی از روستاهای این استان کوچ کرده بودند به دلیل آب و هوای و موقعیت جغرافیایی و گردشگری آن به استان بازگشتند.
 
وی ادامه داد: عوامل متعددی در گرانی زمین در شهرکرد دخیل هستند و فرمول مشخصی برای قیمت زمین در این شهر وجود ندارد که مشکلات در این خصوص حل شود باید همه در سیاست‌گذاری، اجرا و انجام سیاست‌ها برنامه ویژه‌ای داشته باشند تا در فرصت مشخص مشکلات حل شود.
 
انتهای پیام/1031ج


کد مطلب: 51260

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51260/شهرکرد-گران-ترین-شهر-لحاظ-ملک-مسکن-بعد-تهران-چرایی-این-گرانی-ها-کجا-نشأت-می-گیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir