کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛

خرید دام مازاد روستایی و عشایری از امروز در چهارمحال و بختیاری آغاز می‌شود

5 مرداد 1401 ساعت 10:56

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید دام مازاد روستاییان و عشایر از امروز با پشتیبانی امور دام و اتحادیه عشایری چهارمحال و بختیاری در این استان آغاز می‌شود.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری صبح امروز در جلسه ستاد رفع محدودیت قرارگاه امنیت غذایی چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: واقعیت این است که دغدغه امروز کشور بحث امنیت غذایی و ارتقا ضریب خودکفایی است.
 
وی افزود: چالش‌هایی در بخش کشاورزی در راستای ارتقا بهره‌وری و منابع تولید مثل آب، خاک، نیروی انسانی و... وجود دارد، چهارمحال و بختیاری استانی با موقعیت کوهستانی و نسبتا محروم است و برای رفع این محرومیت‌ها نیاز به کار جهادی است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این استان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که ازجمله آن می‌توان به دشت‌های دیناران، امام قیس، بیدکان و ....اشاره کرد.
 
برزگر درخصوص طرح‌های کوچک کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، نیز گفت: در حال حاضر 22 طرح از این دست برای این استان تعریف و همه مجوزات لازم برای آن اخذ شده است، بیش از 8 هزار هکتار وسعت این طرح‌ها است و با اجرای آن 4 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند.
 
وی ادامه داد: فعال کردن همه ظرفیت‌های در بخش کشاورزی می‌تواند هم به لحاظ معیشت و هم اشتغال کمک زیادی به استان کند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: کشاورزی قراردادی و جهش تولید از پایان شهریورماه امسال به استان ابلاغ می‌شود و باید یک برنامه جدی برای آن تهیه خواهد شد.

برزگر خاطرنشان کرد: تصمیم نظام و انقلاب از ابتدا بر این بوده است که آموزش، بهداشت و کشاورزی تا دورافتاده‌ترین روستاها در دل مردم باشد، نباید اجازه دهیم محدودیت‌های موجود در زیرساخت‌ها، منابع انسانی، منابع و... باعث شود توقعات مردم برآورده نشود.
 
وی به نظارت‌ها بر بازار و ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره و اضافه کرد: در مراکز توزیع نهاده، مجوزهای اراضی شیبدار که صادر شده و بهره‌برداری از آن‌ها و...ازجمله مواردی هستند که باید مورد بازرسی و نظارت قرار گیرند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری درخصوص اهمیت آموزش در بخش کشاورزی، بیان کرد: بیش از 77 هزار نفر تولید کننده در بخش کشاورزی در استان وجود دارد که بیش از 80 درصد آن‌ها یا بی‌سواد و یا کم‌سواد هستند، طبیعتا آموزش این گروه‌ها در افزایش تولید و بهره‌وری بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
برزگر تاکید کرد: خرید دام مازاد روستاییان و عشایر از امروز با پشتیبانی امور دام و اتحادیه عشایری چهارمحال و بختیاری در این استان آغاز می‌شود.
 
وی تصریح کرد: سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری مصوبات بسیار خوبی برای این استان داشت اما اجرا و خوب اجرا شدن این مصوبات بسیار مهم است تا بتوانیم در راستای محرومیت زدایی و بهبود معیشت مردم قدم‌های خوبی برداریم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری درخصوص کاداستر اراضی کشاورزی، اظهار داشت: این طرح بسیار مهم است و دست کشاورزان در دریافت تسهیلات باز می‌شود و همچنین شان کشاورزی که زمین گران قیمت دارد حفظ می‌شود.
 
برزگر افزود: بسیجیان می‌توانند در تشویق و بسیج مردم برای کشاورزی به مجموعه جهاد کشاورزی کمک کنند، اگر بخواهیم در این حوزه موفق شویم باید ساختارهای عمومی غیردولتی را فعال کنیم.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 51253

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51253/خرید-دام-مازاد-روستایی-عشایری-امروز-چهارمحال-بختیاری-آغاز-می-شود

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir