کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری:

جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز جوانان ما شکل گرفته است/ آموزش های این نهاد اشتغال محور هستند

2 مرداد 1401 ساعت 13:33

سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز جوانان ما شکل گرفته و نقش مهمی را در کارآفرینی و اشتغال ایفا می کند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ؛ اظهار کرد : جهاد دانشگاهی یک نهاد مردمی غیر دولتی است که نزدیک به 42 سال فعالیت می کند.
 
وی با اشاره به اینکه این نهاد تنها 20 درصد بودجه دولتی را استفاده می کند تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می تواند فرصت های زیادی را در چهارچوب قوانین در جامعه ایجاد کند.
 
رضایی بیان داشت: استان با همه توان وانرژی که اکثرا هم بالای ۹۰ درصد همکاران ما نیروهای جوان تحصیل کرده همین استان بوده ، در حوزه های فرهنگی ، آموزش، پژوهش و اشتغال مشغول فعالیت هستند.
 
وی تصریح کرد:  جهاد دانشگاهی بر اساس نیاز جوانان ما شکل گرفته و نقش مهمی را در کارآفرینی و اشتغال ایفا کرده است.
 
رضایی با تا کید بر اینکه  جهاد دانشگاهی در حوزه آموزشی فعالیت های زیادی را انجام داده است بیان داشت: آموزش ها در جهاد در دو مقطع کوتاه مدت و بلند مدت صورت میگیرد که آموزش های کوتاه مدت ما بر اساس نیاز جوانان شکل گرفته و نقش مهمی در کارآفرینی دارد.
 
وی افزود: به طور میانگین بیش از ۷۰ هزار نفر در سال از این آموزش ها استفاده می کردند که عموما جوانان و فارق التحصیل های دانشگاهی و دانشجویی و بخش کمی هم کارکنان دولت بودند.
 
رضایی یادآور شد: این آموزش ها در ۶ مرکز که دو مرکز در شهرکرد و در بروجن ،  و چهار مرکز در لردگان، فارسان و سامان  برگزار می شود که تقریبا ۲۰۰ مدرس در مقاطع مختلف ارشد و دکتری در برگزاری این آموزش ها به ما کمک می کنند.
 
رضایی با اشاره به اینکه عموما آموزش های جهاد دانشگاهی اشتغال محور هستند گفت:  آموزش های  جهاد دانشگاهی تخصصی و مورد نیاز جامعه و خصوصا جوانان است که این آموزش ها مرتب به روز می شوند و در واقع نیاز آموزشی جوانان را تا حدودی حوزه معاونت آموزشی ما برطرف می کند .
 
وی تشریح کرد: بیش از 12 هزار عضو فراگیر داریم که از آموزش های کوتاه مدت استفاده می کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه یک کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران است که در جهاد دانشگاهی ما در حوزه آموزشی ایجاد شده  گفت: برای مدیران بخش میانی که می خواهند ارتقا پیدا کنند در این کانون ارزیابی می شوند و بعد ارتقا پیدا می کنند که یک امتیاز به این ها داده می شود.
 
 رضایی اضافه کرد : تیمی که در کانون مسقر هستند ، نزدیک ۲۰۰ مدرس دارد  که در حوزه آموزشی ما فعال است و بیش از ۶۵ درصد این ها جایی مشعول نیستند و  به صورت تمام وقت یا به صورت حوزه مراکز آموزشی ما مشغول به فعالیت می باشند .
  
وی تصریح کرد: در حوزه پژوهشی دو مرکز تخصصی ایجاد شده که دوستان در معاونت پژوهشی هم در بحث گردشگری و هم در فناوری اطلاعات کارهای را شروع کردند.
 
رضایی خاطر نشان کرد:  نسبت عمر حوزه پژوهشی در جهاد دانشگاهی نسبت به فرهنگی و آموزشی کمتر است ، یعنی چند سالی است که ما تازه ورود پیدا کرده ایم و در این حوزه کار را پیش میبریم، البته در این حوزه ظرفیت های خوبی در جهاد دانشگاهی و در معاونت پژوهش در سطح ملی بوده ، ما در حوزه آموزش های پزشکی و کشاورزی نیز اقدامات شایسته ای را انجام داده ایم.
 
وی با تاکید بر اینکه در آموزش و کارآفرینی کارهای زیادی انجام شده است گفت: رویکرد و راهبرد حوزه اشتغال، ترویج و توسعه کارآفرینی است.
 
رضایی تشریح کرد: در راستای طرح ملی سرباز مهارت که برای سربازان نیروهای مسلح است تا کنون 430 نفر آموزش دیده اند.
 
وی همچنین به آموزش های بلند مدت در جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تا کنون 3600 نفر دانشجو فارق التحصیل از دانشگاه های علمی کاربردی جهاد دانشگاهی داشته ایم و در حال حاضر نیز 500 دانشجو در حال تحصیل در این مرکز هستند.
 
رضایی ادامه داد: در سال جاری دانشجویان در مقطع کاردانی در 8 رشته و در مقطع کارشناسی در 4 رشته آموزش می بینند .
 
وی به استقرار مرکز رویان (بانک خون بند ناف در کلینیک امام علی(ع) شهرکرد اشاره کرد و گفت: در مرکز رویان 837 نمونه فریز شده انجام شده و به 2 هزار نفر از زنان باردار مشاوره داده شده است.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
 


کد مطلب: 51228

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51228/جهاد-دانشگاهی-اساس-نیاز-جوانان-شکل-گرفته-آموزش-های-این-نهاد-اشتغال-محور-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir