کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری:

برقراری نظم و امنیت وظیفه خطیر نیرو انتظامی/ رسانه ها امنیت ذهنی را باید فراهم کنند

28 تير 1401 ساعت 13:54

علی اصغر مهری گفت: برقراری نظم و امنیت یکی از وظایف نیروی انتظامی بوده ، کسی قدر امنیت را می داند که دچار نا امنی شده ، همانگونه که کسی قدر سلامتی را می داند که تجربه بیماری را داشته است.


علی اصغر مهری معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگوی خبری با خبرنگار جهانبین نیوز؛ در راستای همکاری و اقدامات موثر رسانه ای در وقایع استان اظهار کرد: گاهی در بعضی اتفاقات در استان انتشار اخبار در حوزه فراجا باید بگونه ای دقیق و مثمر ثمر باشد که استفاده های سوئی از آن نشود.

وی برقراری نظم و امنیت را که یکی از وظایف نیروی انتظامی دانست و افزود: کسی قدر امنیت را می داند که دچار نا امنی شده ، همانگونه که کسی قدر سلامتی را می داند که تجربه بیماری را داشته است.

مهری گفت: در حوزه امنیت عینی همین که دیده می شود پلیس در سرما و گرما، در سر چهارراه ها، در شرایط مختلف همیشه وجود دارد یعنی امنیت عینی وجود دارد، اما در راستای امنیت روانی و ذهنی خود انسان از جنبه روانی و ذهنی یقین دارد که پلیس حضور دارد و امنیت نیز پابرجاست و به یک آرامش پایدار برای استان خواهیم رسید.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت رسانه های استان در بحث امنیت ذهنی که به مراتب بالاتر از امنیت عینی می باشد بسیار تاثیر گذار است و این ارتباط دوجانبه از سوی رسانه های استان با معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شکل گرفته است.

علی اصغر مهری بیان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا استان که بتازگی کلمه فرهنگی به آن اضافه شده است، معتقد است در حوزه فرهنگ و آداب و رسوم مردم بیشتر ارتباط داشته باشد و می شود بر روی این موضوع بیشتر کارکرد و مردم را در مشارکت های عمومی و آموزش های لازم بیشتر همسو کرد.

وی ضمن بیان شرح وظایف کار پلیس که در دو حوزه سلبی و فرهنگی می باشد افزود: نیروی انتظامی در حیطه سلبی معاونت هایی همچون پلیس راه، اطلاعات، آگاهی، فتا، موادمخدر، اقتصاد، پیشگیری و... می باشد و معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا استان یکی از معاونت های پلیس می باشد که در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد که از وظایف آن سخنگویی پلیس، حوزه روابط عمومی پلیس و خبرگزاری پلیس را برعهده دارد.

سرهنگ مهری با اشاره به دیگر وظایف معاونت فرهنگی و اجتماعی فراجا استان تصریح کرد: مرکز مشاوره پلیس واقع در بلوار آزادی روبروی پارک لاله شهرکرد می باشد که 19 دایره مشاوره را در کلانتری ها و بخش های انتظامی استان داشته که در سال گذشته بیش از 12 هزار پرونده و مراجعه به دفاتر کلانتری ها و مرکز مشاوره مرکز استان داشته ایم.

وی ادامه داد: بیش از هزار پرونده توسط دستگاه قضائی به ما ارجاع شد که 78 درصد آن منجر به مصالحه شد و تماما خدمات ما در حوزه های تشخیصی،هوش، تربیتی،نظام وظیفه، تحصیلی، ازدواج، روانشانسی و تست های روان سنجی به صورت رایگان می باشد.


معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از بروز بودن مشاوران این معاونت از طریق برگزاری دوره های آموزشی خبر داد و ابراز کرد: تلفن 096580 سامانه پاسخگو معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ساعات اداری برای افرادی می باشد که فرصت حضور در مراکز مارا ندارند.

وی در راستای آموزش نیز افزود: در حوزه آموزش های همگانی آمادگی آموزش های مختلفی را برای سازمان‌ها، نهادها و حتی مردم و مساجد و محلاتی که نیاز به آموزش داشته باشند را داریم و در حوزه های مختلفی اقدام به آموزش می کنیم.

مهری در پایان با اشاره به این موضوع که اگر مردم در امنیت خودشان مشارکت نکنند نباید انتظار ایجاد امنیت پایداری را داشت گفت:  حوزه برآورد های اجتماعی، مطالعات و تحقیقات اجتماعی، اطلاع رسانی، رصد فضای مجازی، اتاق عملیات روانی و اقدامات اقنا سازی در حیطه اختیارات معاونت فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی می باشد.

انتهای پیام/1030ج

 


کد مطلب: 51198

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51198/برقراری-نظم-امنیت-وظیفه-خطیر-نیرو-انتظامی-رسانه-ذهنی-باید-فراهم-کنند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir