کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

اشتغال زایی و رونق اقتصادی در گرو کشاورزی و دامپروری/ بیمه محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد

22 تير 1401 ساعت 9:26

سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: استان چهارمحال و بختیاری خصوصاً شهرستان خانمیرزا یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری در کشور است که باید بر این پتانسیل سرمایه گذاری کنند تا اشتغال زایی و رونق اقتصادی ایجاد شود.


به گزارش جهانبین نیوز، سیاوش سلیمانی دشتکی رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان خانمیرزا، با اشاره به تازه تأسیس بودن آن شهرستان ، خاطر نشان کرد: ضروری است ادارات در شهرستان خانمیرزا مستقر شوند تا به مطالبات مردمی سریعتر رسیدگی شود.
 
وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری خصوصاً شهرستان خانمیرزا یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری در کشور است که باید بر این پتانسیل سرمایه گذاری کنند تا اشتغال زایی و رونق اقتصادی ایجاد شود.
 
سلیمانی دشتکی با اشاره به لزوم توجه به کشاورزان و رفع دغدغه‌های آنان افزود:  ترویج کشت‌های اولویت دار و استراتژیک با حمایت دولت و قیمت‌های تضمینی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری، اجرایی کردن الگوی کشت براساس طرح آمایش سرزمین، ایجاد توازن بین هزینه‌های کشاورز و قیمت فروش محصولات، ارائه خدمات دولتی مورد نیاز کشاورزان و تامین اقلام مورد نیاز تولید و همچنین بیمه محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وی به ظرفیت‌های خاص خانمیرزا در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط‌زیست اشاره و تصریح کرد: در کنار اجرای طرح‌های مرتبط با گردشگری اقتصادی باید به حفظ جنگل‌ها و محیط‌زیست این شهرستان توجه شود.
 
سلیمانی دشتکی تسهیل در روند سرمایه‌گذاری طرح‌های گردشگری در مناطق زیرپوشش منابع‌طبیعی و آبخیزداری را ضروری دانست و یادآور شد: عبور جاده ترانزیتی استان‌های مرکزی کشور به بنادر جنوب‌غرب و جنوب ایران از خانمیرزا، موقعیت این شهرستان را در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش گردشگری استراتژیک کرده است.
 
وی تصریح کرد: شهرستان‌خانمیرزا در تمامی سرانه‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی، خدماتی، مدیریت شهری و روستایی و آموزشی در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این در حالی است که منابع آب و زمین و امکانات خدادادی در این منطقه بیشمار است.
 
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: با توجه به اینکه دشت خانمیرزا بزرگترین دشت در استان می باشد و با مشکل شدید کم آبی مواجه است این موضوع را طی جلسات متعددی با مسئولین ذیربط پیگیری نمودیم و انتظار داریم توجه ویژه ای به این منطقه شود و انتقال آب از رودخانه به این دشت در دستور کار قرار گیرد تا  رضایت مردم حاصل شود.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 51148

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51148/اشتغال-زایی-رونق-اقتصادی-گرو-کشاورزی-دامپروری-بیمه-محصولات-باید-دستور-کار-قرار-گیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir