کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن؛

هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان بروجن به صورت 100 درصد فعال هستند

22 تير 1401 ساعت 8:37

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن گفت: 100 درصد هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این شهرستان فعال هستند.


به‌گزارش جهانبین نیوز؛ بهادر نوروزی در آئین گشایش نمایشگاه تابستانه و زندگی، آداب و رسوم عشایر قشقایی در منطقه نمونه  گردشگری سیاسرد بروجن اظهار کرد: 100 درصد هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این شهرستان فعال هستند.
 
وی افزود: هم‌اکنون یک‌هزار و 200 هنرمند در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان بروجن فعالیت دارند.
 
مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری سپاه پاسداران و شهرداری بروجن در منطقه گردشگری سیاسرد برپا شده و تا ابتدای مهرماه سال‌جاری هر روز از ساعت 8 تا 23 دایر است.
 
نوروزی تصریح کرد: در نمایشگاه تابستانه و زندگی، آداب و رسوم عشایر قشقایی 10 غرفه برای عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، سوغات محلی، ارائه آموزش‌های سبک زندگی و امور دینی و قرآنی و آشنایی با داروهای گیاهی در نظرگرفته شده است.
 
وی یادآور شد: بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی، نمدمالی، کلاه‌مالی، گیوه‌دوزی، سرمه‌دوزی، منبت‌کاری، سفال‌گری، خورجین‌بافی، احجام فلزی، چرم‌دوزی و مشتقات آن‌ها از مهم‌ترین صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهری، روستایی و عشایری شهرستان بروجن به‌شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/1031ج
 


کد مطلب: 51145

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/51145/هنرمندان-صنایع-دستی-شهرستان-بروجن-صورت-100-درصد-فعال-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir